Usein kysytyt kysymykset – Työnantaja

Käyttöpaikkojen vastaanottamat maksutavat näkyvät käyttöpaikkahaussa käyttöpaikan tiedoissa. 

Maksutavat ovat mobiilisovellus, puhelinnumero, tekstiviesti ja verkkopalvelu.

Lue lisää maksutavoista

Ainoastaan työnantaja voi tehdä muutoksia työntekijöiden puhelinnumeroihin. Muutoksen voi tehdä kirjautumalla ePassin verkkopalveluun yrityksen tunnuksilla.

ePassi GO (alle 20 työntekijän yritys)

Lasku muodostuu rahallisesta maksuvälineelle ladatusta saldosta sekä hinnaston mukaisesta palvelumaksusta etujen jakamisen yhteydessä ennakkoon. Ladattu saldo on työntekijöiden käytettävissä, kun laskun suoritus on vastaanotettu ja on käytettävissä sen vuoden loppuun saakka, johon edut on ladattaessa kohdistettu. Vuoden vaihtuessa käyttämätön saldo hyvitetään seuraavan kalenterivuoden laskutuksessa. Ladattuun saldoon ei lisätä arvonlisäveroa. Maksuvälitykseen liittyvään palvelumaksuun lisätään 24% arvonlisävero. 

ePassi Plus

Otathan ystävällisesti yhteyttä yritysmyyntimme

On työnantajan päätettävissä, annetaanko etu työntekijälle koko vuoden osalta vai ei. Jos työntekijä lisätään järjestelmään ilman aktivointipäivää, jakaa palvelu edun automaattisesti suhteessa jäljellä oleviin kuukausiin. Esimerkiksi huhtikuussa lisätty työntekijä saa tällöin etua yhteensä yhdeksän kuukauden osalta. Jos työntekijää lisättäessä aktivointipäiväksi muutetaan 1. tammikuuta, henkilö saa edun koko vuodelta.

Työnantaja merkitsee työntekijän tietoihin osa-aikaprosenttiluvun (esim. 50) ja järjestelmä suhteuttaa edun työntekijälle tämän luvun mukaan.

Ota yhteyttä ePassiin jos haluat osa-aikatoiminnon yrityksesi käyttöön.

Määräaikaiselle työntekijälle annetaan edun aktivointi- ja keskeytyspäivämäärä ja järjestelmä suhteuttaa edun annetulle ajalle. Jos määräaikaisuus jatkuu, työnantaja muuttaa keskeytyspäivämäärää ja järjestelmä lisää automaattisesti saldoa uuden päivämäärän mukaan.

Työntekijän tietoihin voidaan etukäteen merkitä työsuhteen päättymispäivä. Päättymispäivä on edun viimeinen käyttöpäivä, jonka jälkeen järjestelmämme katkaisee edun käyttöoikeuden ja poistaa henkilön yrityksen aktiivisista työntekijöistä automaattisesti.

Järjestelmä säilyttää kaikkien työntekijöiden tiedot viisi vuotta kuluvan vuoden jälkeen verottajan ohjeiden mukaisesti. Jos työsuhde on jo päättynyt, voi työntekijän edun katkaista välittömästi klikkaamalla “Poista työntekijä” -linkkiä. Edunsaajista poistetut työntekijät näkyvät edelleen käyttöraporteissa.