Miten toimin vuodenvaihteen etutilauksen kanssa Epassi Plus-palvelussa
Alla olevien askeleiden perusteella varmistat että etutilauksesi Epassi Plus -palvelussa vuodelle 2026 on oikein.
1. Pääkäyttäjät/tilaajat saavat käyttäjätunnukset Epassi Plus -palveluun sähköpostitse
2. Tarkista etuasetukset 30.12. mennessä
- Olemme asettaneet teille edunjaon vuoden 2025 Smartumin etujaon mukaisesti.
- Tämän perusteella vuoden 2026 edut jakautuvat automaattisesti työntekijöille siirtopäivänne. Mikäli et tee muutoksia, edut jakautuvat siirtopäivänä automaattisesti vuoden 2025 Smartumin etujaon mukaisesti.
- Epassi Plus-palvelussa asetaan edunjakorytmi. Järjestelmä jakaa edut valitun edunjakorytmin mukaisesti automaattisesti. Voit valita edunjaon 1/2/4/6/12 kertaa vuodessa etutyyppivalintojen mukaisesti. Järjestelmä laskee automaattisesti jakoerän koko vuoden etumäärästä.
- Aseta tai muuta etujen omavastuuosuutta tarvittaessa.
- Tallenna mahdolliset muutokset.
3. Tarkista työntekijätiedot
- Tuomme työntekijätietonne Smartumilta Epassi Plus -palveluun. Tarkista tarkka päivämäärä saamastasi sähköpostista.
- Tutustu ohjeisiin, miten hallinnoit työntekijäkohtaisia asetuksia artikkelissamme Työntekijöiden hallinnointi Epassi Plus-palvelussa.
💡Huomioithan, että mikäli työntekijöissä tapahtuu muutoksia 12.12.–31.12.2025 välillä, muutokset täytyy tehdä sekä Smartumin että Epassin palveluissa.
4. Epassi-edut avautuvat työntekijöiden käyttöön 1.1.2026.
- Mahdolliset työntekijöiden Smartum OmaLompakko-rahat siirretään Epassin OmaRahaan 8.1.2026, mikäli etujen omavastuuosuuden perintään on käytetty OmaLompakkoa. Edut ovat siis jo auenneet työntekijöille ja niitä voi käyttää kunhan lisää OmaRahaa omavastuun verran. Smartumille maksettu OmaLompakko-summa lisätään sitten tähän samaan.