Gå med i Epassis eftertraktade nätverk med över
37 000 leverantörer och 900 000 förmånsanvändare. Med Epassi görs betalningen snabbt och du får automatiskt pengarna till ditt konto.
Är du intresserad?
Börja ta emot Epassi >>
Kiinnostuitko?
Nya kunder är bara några knapptryckningar bort.
Epassi ger ditt företag en ny boost. Med över en halv miljon användare i Finland hittar kunderna enkelt ditt företag via vår smidiga sökfunktion.
Det är helt riskfritt att gå med i Epassi eftersom vi inte tar ut någon registreringsavgift. Kostnaderna baseras alltid på de faktiska köp som kunderna gjort av dig. Inga andra utgifter tillkommer.
I Epassis onlinetjänst hittar du all information om betalningstransaktionen i realtid. Vi erbjuder dessutom automatiserade rapporter till din bokföring utan extra kostnad.
I Epassis stora nätverk ingår redan över 37 000 leverantörer. Allt från småföretagare och stora företag till ideella föreningar. Du är mer än välkommen att gå med du också!
Epassi är intuitiv att använda. Med appen tar du hand om alla dina dagliga affärer samtidigt som den ger dig mer detaljerad
information. Inte nog med det, att betala gårsnabbt och köerna blir kortare.
Epassi är ett finskt företag som idag har anställda både i Norden och i Europa. Vi hjälper dig gärna på finska, svenska och engelska.
Epassi samlar personalförmåner på ett ställe. Det är smidigt och enkelt att använda för både kunden och dig.
Epassi Lunch underlättar lunchrushen och lockar nya kunder samtidigt som köerna minskar. Kunderna betalar snabbt och smidigt med appen. Givetvis kan förmånen också användas utanför lunchtid.
Tack vare Epassi slipper ni lägga tid på namnlistor och tidskrävande fakturering. Vår Resta-tjänst hjälper dig att kontrollera betalningstransaktionerna och den information som krävs för inkomstregistreringar.
Lunchförmånen är endast avsedd för att betala måltider. Den kan inte användas för att köpa alkoholhaltiga drycker, tobak, varor eller tjänster.
Sportförmånen kan användas för att betala personliga sporttjänster. Det inkluderar även:
Med kulturförmån kan Epassi-användare betala för biljetter till evenemang, utställningar, konserter eller andra avgifter som berättigar till personlig användning av kulturella tjänster.
Välmåendeförmånen är en uppskattad personalförmån som inkluderar ett brett utbud av olika välmåendetjänster utanför företagshälsovården, som exempelvis massage, medicinska undersökningar eller tandläkarkonsultationer.
Epassi Välmående innefattar även tjänster som sjukgymnastik eller osteopati. Tjänster relaterade till estetik kan inte betalas med förmånen.
Biljetter för personliga resor kan betalas med pendlingsförmånen.
Förmånen kan användas för att fylla på ett resekort eller betala andra avgifter som är godkända enligt skatteanvisningarna.
Du kan inte betala för enskilda resor med förmånen.
Kunden betalar med Epassi-appen och visar upp kvittot i kassan. Mobilbetalningar kan användas för att betala för lunch, kultur, sport och välmåendeförmåner.
Ladda ner appen via Google Play / App Store
Det enklaste sättet att ta emot betalningar online är att lägga till en Epassi-betalningsknapp i kassan i din webbutik.
Vid kassan klickar kunden på Epassi-betalningsknappen och skickas därefter vidare till Epassis onlinetjänst. Efter genomförd betalning dirigeras kunden tillbaka till din webbutik. Betalningsknappen kan användas för lunch, sport, kultur och välmåendetjänster som finns tillgängliga online. Om du är intresserad av att lägga till betalningsknappen i din webbutik, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig.
En kassör kontrollerar kundens legitimation och debiterar summan med kundens telefonnummer i Epassis onlinetjänst. Betalmetoden kan användas för sport, kultur och välmåendeförmånen.
Kunden utför betalningen i Epassis onlinetjänst.
Vanligen för deltagaravgifter för evenemang och kursavgifter för kultur. Tjänsteleverantören får meddelande om betalning per e-post.
Alla företag som erbjuder tjänster eller produkter som är lämpliga för personalförmåner kan bli Epassi-leverantör.
Lunchförmånen kan tas i bruk på alla restauranger eller kaféer där det är möjligt att köpa måltider. Lunchförmånen kan också användas i livsmedelsbutiker där det går att köpa färdiga måltider (exempelvis en lunchsallad från en salladsbar).
Sport-, kultur- och välmåendeförmåner kan i sin tur införas i alla företag och anläggningar som tillhandahåller de tjänster som omfattas av dessa förmåner. Idrottsklubbar kan till exempel också bli Epassi-handlare, även utan ett permanent kontor.
Du kan registrera dig som leverantör i Epassis onlinetjänst. Att gå med är enkelt och kräver inga nya kassaterminaler eller annan utrustning. Vi kan även ta hand om registreringsprocessen åt dig om så önskas.
Tveka inte att höra av dig vid frågor.
Restauranger: ravintolat@epassi.com
Sport, kultur och välbefinnande: palveluntarjoajat@epassi.com
Vi erbjuder betaltjänster som kan användas inom fem olika personalförmåner.
Lunch: Lunchförmånen är avsedd för att betala för måltider. Den kan inte användas för att köpa alkoholhaltiga drycker, tobak, varor eller tjänster. Förmånen kan användas utanför lunchtid.
Att betala för kontraktsmåltider är också enkelt, eftersom Epassi känner igen avtalen så slipper du namnlistor eller lägga tid på fakturering. För företag som erbjuder cateringtjänster har vi skapat Resta-tjänsten, den hjälper dig att kontrollera betalningstransaktioner och den information som krävs för inkomstregistret.
Sport: Sportförmånen är avsedd för att betala för personliga sport- och träningstjänster. Det gäller också för att betala medlemskap eller entréavgifter till exempel idrottsklubbar. Den kan inte användas för att köpa allmänna säsongsbiljetter, fysiska varor eller välmåendetjänster som exempelvis massage.
Kultur: Kulturförmånen är avsedd för att betala för personliga kulturtjänster. Förmånen kan också användas för att betala medlemskap eller entréavgifter. Den kan inte användas för att betala för allmänna säsongsbiljetter eller fysiska varor.
Välmående: Välmåendeförmånen är avsedd för att betala för personlig företagshälsovård som innefattar exempelvis massage, medicinska undersökningar eller tandläkarkonsultationer. Det inkluderar även tjänster som sjukgymnastik eller osteopati. Tjänster relaterade till estetik kan inte betalas med förmånen.
Pendling: Pendlingsförmånen är avsedd för att betala för personliga resebiljetter. Det kan användas för att fylla på saldot på ett personligt resekort eller betala andra allmänna transportkostnader som godkänts av Skatteförvaltningen.
Dessutom erbjuder vi Epassi Flex-paket. Det kombinerar en, två eller tre personalförmåner i en budget.
En kund kan betala på tre olika sätt: med app, telefonnummer eller via onlinetjänst. Som leverantör kan du bestämma vilka betalmedel du accepterar. Den mest populära betalningsmetoden är Epassi-appen. Om du vill kan du också lägga till Epassi-betalknapp i din webbutik för att göra onlinebetalning ännu enklare.
Betala med appen
Kunden gör betalningen i Epassi-appen och visar kvittot för kassören. Betalning via appen är möjligt för förmånerna lunch, sport, kultur och välmående.
Betala med ett telefonnummer
Kassören frågar efter kundens legitimation och telefonnummer samt den summan hen vill betala med Epassi. Genomför sedan betalningen i Epassi-onlinetjänst. Att betala med ett telefonnummer är möjligt för förmånerna sport, kultur och välmående.
Betala online
En kund gör betalningen i Epassi-onlinetjänst och skickar kvittot till din e-post eller visar det i kassan. Betalningen gäller tjänster som kan köpas på distans.
Om du är intresserad av betalknappen eller andra mobila betalningsmetoder (Alipay, WeChat Pay och Siirto) gör vi dem lätt tillgängliga för dig. Kontakta oss så berättar vi mer.
Kostnaden för Epassi varierar från 3,5% till 5% beroende på förmånstypen. Du kan läsa mer om det här. Den exakta specificeringen kan du se på Epassis onlinetjänst. Realtidsrapporterna kan användas som ett dagligt kassaregister och bokföringen sköts utan extra kostnader.
Vi skickar ett materialpaket till dig efter att du har registrerat dig som leverantör. Du hittar också nerladdningsbart marknadsföringsmaterial i Epassis onlinetjänst.
minaPengar är kundens personliga pengar som laddas upp i Epassi-appen från en kundens bankkonto. MinaPengar kan användas när det betalbara beloppet överstiger förmånsvärdet. Det gör det enkelt att betala, eftersom hela summan kan betalas på en gång och inga andra betalningsmedel behövs. Kvittot visar hur summan har delats mellan förmånen och MinaPengar.
MinaPengar fungerar på alla ställen som tar emot mobilbetalningar. Kunden kan betala med det när hen vill, utan begränsningar på belopp - så länge avgiften gäller för sådan förmån hen har rätt till. Det vill säga om kunden bara har sportförmånen kan MinaPengar inte användas för att betala för pendlingstjänster.
Nej, det behöver du inte göra. Givetvis kan du undersöka betalningstrafiken om du vill, men betalningarna kommer att godkännas utan manuellt godkännande.
Som leverantör får du alltid två användarnamn och två lösenord. Det ena är avsedd för företagsanvändningen och det andra för filialerna.
Du kan beställa ett nytt lösenord här. För att förnya lösenordet behöver du ditt företags användarnamn. Kontakta oss om du behöver hjälp.
När du har fått ett nytt lösenord anger du ditt användarnamn i Epassi-onlinetjänst. Lösenordslänken kommer att skickas till dig som e-post och SMS. Öppna länken och skapa ett nytt lösenord.
Om länken inte öppnas, kopiera den (inklusive de sista == tecknen) och klistra in den i en ny flik. Skriv in ett nytt lösenord och tryck på "Spara".
Epassi appen kan laddas ner till iOS och Android enheter. Innehållet i betalningskvittot är dock detsamma för båda operativsystem.
Om Epassi-logotypen inte rör sig är kvittot inte giltigt. Kvittot är giltigt i 15 minuter från betalningstidpunkten. Acceptera inte betalning
om giltighetsperioden har gått ut.
En unik verifieringskod
genereras automatiskt för varje
betalningstransaktion för att
verifiera betalningen. Om ni vill
kan ni skriva ut en verifieringskodlista
genom att logga in till
ePassis webb-tjänst, med er
leverantör-ID och klicka på
länken Kodlista.
Vi betalar automatiskt ut betalningarna som gjorts med Epassi till ditt företagskonto fyra gånger i månaden.
Utbetalningen visas på ditt företags konto inom 2–3 arbetsdagar efter att utbetalningen är utförd. Betalaren är Epassi Payments Oy. Minsta summan för utbetalning är 50 €, om inte annat överenskommits. Om summan understiger 50 €, kommer den att betalas ut först när summan överstiger gränsen på 50 €. Vi drar av serviceavgiften från utbetalningen.
Se alltid till att kontoinformationen som är registrerad i Epassi-onlinetjänst är uppdaterad och korrekt.
Utbetalning sker den 1., 8., 16., och 24. dagen.
Som leverantör får du alltid två användarnamn och två lösenord. Det ena är avsedd för företagsanvändningen och det andra för filialerna. Eftersom Epassi ingår ett avtal för överföring av betalningar specifikt med företaget, inte med filialerna, krävs också två ID. Se nedan vad som skiljer dessa åt:
1. Företags- eller tjänsteleverantör-ID (textanvändar-ID)
Med företags-ID kan du bland annat se redovisningsinformation och bokföringsmaterial - information som företagets ledning behöver. Denna information är endast synlig för företags-ID-innehavaren. Du kan också hantera filialinformation via företags-ID.
2. Filial-ID (numeriskt användar-ID)
Med hjälp av filial-ID kan du bland annat se betalningstransaktioner, kassadata och det material som behövs för att räkna kassan. Du kan också redigera informationen som visas för kunderna på Epassi-sidorna.
Båda användar-ID:erna kan användas för att debitera kunder för enstaka betalningar för sport, kultur och välbefinnande.
När du blir Epassi-leverantör får ditt företag automatiskt en produktrad i Epassi-appen. Önskas fler produktrader, kontakta oss via e-post (info@epassi.fi), onlinetjänsten eller telefon (0200 69 000). Observera att det inte bör vara mer än fem rader för att passa telefonskärmen.
Som tjänsteleverantör kan du annullera en felaktig betalningstransaktion via Epassi onlinetjänsten om det har gått mindre än en vecka sedan betalningen.
Logga in på Epassi onlinetjänsten med tjänsteleverantör ID eller med ert leverantörs ID. Välj önskad betalning under “Statistik” och “Avbryt”, då annulleras betalningen och beloppet återförs till kundens Epassi-konto.
Om det har gått mer än en vecka sedan den felaktiga betalningstransaktionen, kan du annullera betalningen genom att skicka ett mail till palveluntarjoajat@epassi.com eller ravintolat@epassi.com. Ange datum och belopp för betalningen, kundens namn och verifieringskoden i meddelandet.
Vi avbryter inte betalningar på kundens begäran eller per telefon.
Du kan uppdatera adress, kontaktuppgifter och bankkontouppgifter i Epassis onlinetjänst. så inget nytt avtal krävs. Om ditt företags-ID har ändrats måste du däremot registrera dig som ny leverantör.
Vi hjälper gärna till med alla Epassi-relaterade frågor. Du kan kontakta oss, antingen via onlinetjänsten eller via e-post (info@epassi.fi). Du kan också kontakta våra säljare direkt:
Sport, kultur och välmående: palveluntarjoajat@epassi.com
Restauranger: ravintolat@epassi.com
Alipay, WeChat Pay and Siirto:Eetu Klingberg +358 46 921 1175
E-post: förnamn.efternamn@epassi.fi
Epassi-betalknapp är både enkelt och lönsamt - tack vare den har vissa leverantörer fördubblat sin försäljning.
Vi erbjuder ditt företag en service- och gränssnittsbeskrivning som du behöver för att implementera betalknappen. Om det behövs så hjälper vi gärna dina utvecklare att aktivera knappen. Vänligen kontakta oss så skickar vi instruktioner:
Eetu Klingberg, eetu.klingberg@epassi.com, +358 46 921 1175
Epassis kundtjänst kan hjälpa dig att lägga till betalningsmetoder till ditt konto. Vänligen kontakta Epassis kundtjänst via e-post till info@epassi.fi eller genom att ringa oss på 0200 69 000.
MarkUp tarjoaa WooCommerce -verkkokauppaan liitettävän lisäosan, jolla voit vastaanottaa ePassi-maksuja helposti verkkokauppasi kassalla.
Lisäosan saa käyttöön 59 euron hintaisella vuosimaksulla.
Ota lisäosa käyttöön MarkUpin sivuilta
Mikäli käytössäsi on Enkoran verkkokauppa, saat ePassi-maksunapin lisättyä olemalla yhteydessä Enkoran asiakaspalveluun.
Ota yhteyttä:
info@enkora.fi
enkora.fi
+358290001770
Mikäli käytössäsi on DL Softwaren verkkokauppa, saat ePassi-maksunapin lisättyä olemalla yhteydessä DL Softwareen:
DL Software
http://www.dlsoftware.fi/
Pekka Kero
email: pekka.kero@dlsoftware.com
puh. 0400 990 502
Mikä DLSoftware?
DL Softwarelta löydät liikunta-alan ohjelmistojen edelläkävijän, selainpohjaisen DL Prime Onlinen. DL Prime Online soveltuu kaikille liikunta-alan yrityksille aina pienistä toimijoista ja crossfit-saleista suuriin ketjuihin, uimahalleihin, kylpylöihin sekä palloiluhalleihin saakka. Ohjelmistosta löytyy toiminnot jokaiselle liikunta-alan yritykselle, ja mikä parasta – ohjelmisto kasvaa joustavasti yrityksesi mukana!
Mikäli käytössäsi on Axessin verkkokauppa, saat ePassi-maksunapin aktivoitua käyttöösi olemalla yhteydessä:
Ted Mellin
t.mellin@teamaxess.com
+358 40 410 4955
Mikä Axess?
Axess AG toimittaa sekä ylläpitää lippujärjestelmiä erityisesti liikunta- ja kulttuuripalvelujen tuottajille yli 50 maahan vuodesta 1998. Asiakkaitamme ovat mm Laskettelukeskukset, Huvi- ja vesipuistot, Kuntosalit ja Uimahallit, Areenat ja Stadionit sekä Messukeskukset.
Ulkokäyttöön soveltuvien kulunvalvontajärjestelmien lisäksi tuotevalikoimaamme sisältää myös kattavia kassajärjestelmiä; Lipunmyynti, Välinevuokraus, Resurssienhallinta- sekä varausjärjestelmiä (Opettajat, Kurssit, Tilat ym.), CRM, Myymälä- sekä Ravintolakassat varastonhallinnalla, verkkomyyntikanavat sekä rajapinnat ulkoisiin toimijoihin kuten lipunvälitysyritykset.
Telefon: 0200 69000
E-post: info@epassi.fi
Mån - Ons & Fre kl. 08:00 – 16:00
Torsdag kl. 8:00 - 14:00
1,75 € + inkl/mcc