Skip to content
Epassi Faded Gradient White Background Hero

FAQ leverantör.


När du behöver hjälp, börja här! Nedan hittar du frågor som även andra leverantörer ställt oss.

lunch-takeaway-foodtruck-server-hero

10 frågor om Epassi.

Hittar du inte din fråga här? Kolla in resten på supportsidan, där hittar du mer instruktioner och fler lösningar.

Till support & FAQ
Hur ofta debiterar Epassi betalningar?
Vi överför automatiskt betalningar som gjorts med Epassi till tjänsteleverantörens konto fyra gånger i månaden.
 
Minsta betalningsbelopp är 50 euro netto, om inte annat avtalats.
 
Kom ihåg att kontrollera att dina betalningsuppgifter är uppdaterade.
Läs mer här
Varifrån hittar jag Epassis marknadsföringsmaterial?

Du kan hämta loggan samt annan material från materialbanken.

Till Materialbanken
Varför kan jag inte logga in på Epassi?
Om du inte kan logga in på Epassi, börja med att kontrollera att din webbläsare är uppdaterad till den senaste versionen.
 
Om det inte hjälper att uppdatera webbläsaren, skicka en kontaktförfrågan till oss så hjälper vår kundtjänst dig.
 
Du kan fylla i kontaktformuläret längst ner på denna sida under ”Kontakta oss”.
Vilka tjänster kan man köpa med Hälsoförmånen?

Utöver den obligatoriska företagshälsovården kan arbetsgivaren frivilligt erbjuda sjukvård och andra hälsovårdstjänster för sina anställda. Hälsovårdstjänsterna kännetecknas av att de tillhandahålls av hälso- och sjukvårdspersonal som är registrerad hos Valvira, den myndighet som ansvarar för tillståndsgivning och kontroll inom social- och hälsovårdsområdet. Ett undantag från detta är massage, som i juridisk och skattemässig praxis konsekvent anses vara en rekreationsaktivitet som tillhandahålls av en arbetsgivare, även om massagetjänsten tillhandahålls av en utbildad massör som är registrerad hos Valvira.

 

Hälsoförmåner kan användas för att betala för bland annat: specialistläkartjänster och annan hälso- och sjukvård; fotvård; fysioterapi och andra prestationshöjande och stödjande åtgärder och behandlingar; näringsterapi; laboratorietjänster; radiologitjänster och andra liknande avbildnings- och undersökningsprocedurer. Kompletterande terapier (t.ex. zonterapi, energiterapi, naturliga terapier etc.), skönhets- och frisörtjänster, livsstilscoaching, spa-liknande tjänster (hot stone-massage, indisk huvudmassage etc.) och utrustningsbehandlingar omfattas inte.

Ska Epassis betalningar bekräftas på nätet?

Betalningarna behöver inte bekräftas separat. Kvittot som kunden mottagit via Epassi-appen eller ett sms är en verifikation för betalning. Båda kvittona visar kundens namn, det betalade beloppet och tidpunkten, samt tjänsteleverantörens namn och identifikation.

 

Vilka betalmetoder kan man använda?

Som tjänsteleverantör kan du välja vilka Epassi-betalningsmetoder du vill acceptera. Epassi används främst via appen, men andra möjligheter inkluderar:

  1. Appbetalningar i kassan/restaurangens självbetjäningskassa
  2. Betalningar via sms/angivande av telefonnummer
  3. Epassi Marketplace
  4. Egen nätbutik
  5. Epassis egna webbtjänst
Läs mer
Vad kan man köpa med Epassi?

Personalfömrånerna som erbjuds via Epassi är reglerade av skatteförvaltningen. Epassi erbjuder följande tjänster:

  • Epassi Lunch
  • Epassi Sport
  • Epassi Kultur
  • Epassi Pendling
  • Epassi Massage
  • Epassi Tandvård
  • Epassi Hälsa
  • EpassiBIKE
  • ErgoSafe
  • MinaPengar
Läs mer
Kan man betala för flera personer med samma förmån?

Skattefördel är alltid personlig och kan inte betalas för andra än tjänster för eget bruk. Till exempel kan familjemedlemmars avgifter inge betalas med Epassi.

 

Hur annullerar jag en betalning?

Om det har gått mindre än en vecka sedan den felaktiga betalningstransaktionen kan du själv annullera den via webbtjänsten. För att annullera betalningen måste du logga in som tjänsteleverantör.

Läs mer.
Var kan jag få ett nytt lösenord för att ersätta mitt bortglömda?

Leverantörerna har alltid två användarnamn:

  1. Företagets, d.v.s. leverantörens användarnamn (användarnamnet i textform).
  2. Verksamhetsställets användarnamn (användarnamnet en sifferserie).

Du kan ändra lösenordet för båda kontona via denna länk.

Läs mer (på finska)
people-payment-asking-question-phone-2-col-content

Hur kan vi hjälpa till?

Ifall du inte hittar lösning till ditt ärende så kan du gärna kontakta oss.

 

Ange dina kontaktuppgifter i e-postmeddelandet och specificera om din förfrågan gäller utbetalning av förmåner, användning av förmåner eller mottagande av Epassi-utbetalningar. Beskriv också problemet så detaljerat som möjligt så att vi kan hjälpa dig snabbt.

 

Om du vill kan du ringa oss på 0200 69 000 (1,75 €/samtal + lokal nätverksavgift/mobilavgift).