Skip to content

Gå med i Epassi.

 

Personalförmåner    WeChat & Alipay EpassiBIKE-cykelförmån

lunch-grocery-store-veggies-woman-shopping-cta-banner

Personalförmåner.

Anslut dig till Epassis nätverk och nå över en miljon Epassianvändare. Både Epassiappen samt Leverantörssökningen gör det enkelt för dina tjänster att bli upptäckta av våra användare.

 

Utöver Epassis smidiga betalmetoder kan du även ta emot betalningar som genomförs med Finnair Avios.

Anslut dig här

Priser och villkor för Epassis leverantörer.

people-payment-cashier-checks-phone-2-col-content

Priser.

Då en kund använder sin personalförmån hos dig tar vi en serviceavgift för försäljningen enligt följande:
 
  • Lunch 3,5 %
  • Sport, kultur 5 %
  • Välmående (massage, hälsa, tandvård) 5 %
  • ErgoSafe – kontakta oss.
 
Dessutom tar Epassi ut en månatlig platsavgift på 2,50 € / anläggning / månad.
 
Se prislista
people-office-colleagues-teamworking-laptop-16-9

Villkor.

Priser och villkor specificerade mer detaljerat:
 
Allmänna villkor
Beskrivning av tjänsten
Epassi förbjudna produkter (AliPay, WeChat Pay)

Ofta frågat.

Vad kostar det att tillhöra Epassi?

Epassi tar en serviceavgift som varierar mellan 3,5 – 5 %, beroende på förmånstypen. Läs mer i våra avtalsvillkor.

Du kan se en detaljerad specifikation av Epassi-betalningar och utgifter på ditt företags Epassi-sida. Realtidsrapporter kan kopplas till det dagliga kassaregistret för bokföringsändamål, och avräkningar hanteras automatiskt.

Hur informerar jag mina kunder om Epassi?
Det viktigaste är att lägga upp försäljningsmaterialet kring dörrar och kassan eftersom de har en betydande inverkan på försäljningen. Vi skickar ett paket med material till din besöksadress inom fyra veckor efter att du har registrerat dig som tjänsteleverantör. Se till att postadressen i dina företagsuppgifter är den fullständiga adressen dit post kan skickas.
 
Du kan också ladda ner digitalt material från vår materialbank som du kan använda till exempel på dinanätsidor eller sociala medier.
Vad är MinaPengar och hur används det?
MinaPengar är kundens egna pengar som de kan ladda upp på sitt Epassi-konto och använda enligt behov, till exempel när förmånsbeloppen inte riktigt räcker till för att genomföra hela betalningen. Med MinaPengar behövs inga andra betalningsmetoder, utan hela beloppet kan betalas med Epassi-appen på en gång. Enkelt, eller hur?
 
På kvittot visas en uppdelning av hur beloppen fördelas mellan förmånen och MinaPengar. MinaPengar fungerar överallt där appbetalningar fungerar. Det kan användas för att betala vilket belopp som helst när som helst, så länge betalningen avser en typ av förmån som kunden redan använder. Om en kund till exempel endast har en sportförmån kan hen inte använda MinaPnegar för att betala för hälsotjänster. MinaPengar kan inte användas för engångsbetalningar som görs av tjänsteleverantören.
Ska Epassi-betalningar bekräftas online?
Det behövs inte. Du kan självklart granska transaktionerna, men du behöver inte godkänna mottagandet av mobila betalningar separat.
Vem kan ansluta sig till Epassi?
Alla företag som erbjuder tjänster eller produkter som kan köpas med personalförmåner kan gå med i Epassi. 
 
Lunchförmånen kan implementeras i alla restauranger eller kaféer – överallt där man kan köpa en måltid. Lunchförmånen kan också användas i matbutiker vid köp av färdiglagad mat (t.ex. en lunchsallad från en salladsbar).
 
Sport-, kultur- och hälsoförmåner kan tas i bruk vid alla företag som erbjuder tjänster som omfattas av dessa förmåner. Sportklubbar kan till exempel också bli tjänsteleverantörer, även om de inte har en besöksadress.
Hur kan jag ansluta mig till Epassi?
Du kan enkelt registrera dig som tjänsteleverantör på vår webbtjänst. Du behöver inga nya kassaregister eller annan utrustning för att ansluta dig. Om du vill kan vi också sköta registreringen åt dig. Vår kundtjänst finns alltid till hands för att hjälpa dig.
Gå med nu!
Vad kan man köpa med förmånerna?

Epassi Lunchförmån

Epassi Lunchförmånen är personlig, och kan inte användas för att betala någon annans måltid. Epassi Lunchförmånen är syftad enbart för att betala måltider, och kan inte användas för att betala alkohol- eller tobaksprodukter, tjänster eller varor.

 

Epassi Avtalslunch

Epassi Avtalslunchen är personlig, och kan inte användas för att betala någon annans måltid.

Epassi Avtalslunchen är ett sätt att ordna måltider till avtalspris mellan arbetsgivare och tjänsteföretag. Med Avtalslunchen är det möjligt att betala måltider med ett pris som har i förväg blivit överenskommet mellan arbetsgivaren och tjänsteföretaget.

 

Epassi skapar månatligen på månadens sista dag åt tjänsteföretaget en självfaktura enligt anvisningarna av skattemyndigheten. Självfakturan hittas via webbportalen när tjänsteföretaget loggar in till sitt konto.

 

Epassi Sportförmån

ePassi Sportförmånen är personlig, och kan inte användas för att betala någon annans avgifter gällande motionstjänster. Med ePassi Sportförmånen kan man inte betala icke-personliga seriebiljetter, varor eller vårdtjänster (t.ex. massage). Med ePassi Sportförmånen kan man betala enbart såna medlems- eller anslutningsavgifter som i sig själv berättigar till att använda tjänsterna.

 

Epassi Kulturförmån

Epassi Kulturförmånen är personlig, och kan inte användas för att betala någon annans avgifter som berättigar till användning av kulturtjänster. Med Epassi Kulturförmånen kan man inte betala icke-personliga seriebiljetter, varor eller vårdtjänster. Med Epassi Kulturförmånen kan man betala enbart såna medlems- eller anslutningsavgifter som i sig själv berättigar till att använda tjänsterna.

 

Epassi Pendlingsförmån

Epassi Pendlingsförmånen är personlig, och kan inte användas för att betala annat än förmånstagarens personliga resekort eller andra avgifter gällande kollektivtrafik som är godkända av skattemyndigheten.

 

Epassi Välmående

Epassi Välmående kan användas till att betala såna tjänster som enligt arbetsgivaren hör till företagshälsovården. Tjänsteföretaget bör försäkra att den köpta tjänsten hör till företagshälsovården och till arbetsgivarens begränsningar som de har ställt in till Epassi på tjänsterna som deras anställda kan betala för. Begränsningarna syns åt tjänsteföretaget i samband med att betalningen görs. Om tjänsteföretaget har ett avtal med arbetsgivaren, bör tjänsteföretaget följa de servicebestämningar som är i avtalet även i betalningar gjorda med Epassi Välmående  .

 

Epassi MinaPengar saldo

I samband med en betalning gjord med någon av Epassis personalförmåner (t.ex. Lunch-, Sport-, Kultur-, Pendlings-, Välmåendeförmån), så kan betalaren använda MinaPengar saldo för att täcka skillnaden om inte förmånens saldo räcker till. Kvittot för betalningen har totala summan skild mellan den använda förmånen och MinaPengar saldot.

Hur tar jag emot Epassi-betalningar?

Leverantören väljer betalningsmetoderna som används. Huvudsakligen sker betalningarna med hjälp av Epassis kostnadsfria mobilapp.

 

Kontakta Epassis kundtjänst för fler betalningsmetoder!  Skicka epost till adress palveluntarjoajat@epassi.com eller  ravintolat@epassi.com eller ring 020069000.

 

I Epassis sökning av leverantörer går det att se vilka betalningsmetoder som respektive leverantör använder. Systemet meddelar förmånstagarens namn för leverantören oavsett betalningsmetod, så att identiteten kan verifieras.

 

Betalningsmetoder

Mobilbetalning: Betalning som görs med Epassi-appen.

– Lunch, Sport, Kultur och Välmående

 

Textmeddelande; betalningsmetod i reserv för alla telefoner

– Lunch, Sport och Kultur

Om kunden inte har en smarttelefon, kan hen också betala via sms på numret 050 902 3456. Kunden skickar leverantörens sifferkod, mellanslag och belopp, t.ex. "39097 9,80".

 

Engångsbetalning; betalning baserad på telefonnumret.

– Sport, Kultur, Pendling och Välmående

Kundens identitet måste verifieras. Den här betalningsmetoden är inte automatiskt i bruk.

 

Online-betalning; betalning i Epassis webbtjänst.

Vanligen deltagaravgifter för evenemang och kursavgifter för kultur. Tjänsteleverantören får ett meddelande om betalning per e-post. Den här betalningsmetoden är inte automatiskt i bruk.

Autentisering.
Epassi bär på skyldigheten att säkerställa att vi känner de företag, som erbjuder Epassi-tjänster, och deras verksamhet. Vi måste också regelbundet kontrollera att informationen om företagen är korrekt. Om du inte har fyllt i kundidentifieringsformuläret, vänligen svara på det via denna länk. De som fyller i formuläret måste identifiera sig med ett mobilt certifikat eller bankuppgifter. Om det behövs kan du stänga formuläret och återvända till det via samma länk.
 
Att känna våra kunder är en del av Epass lagliga skyldigheter, och det är nödvändigt att du besvarar frågeformuläret för att vi ska kunna börja betala Epassianvändarnas betalningar till ditt företag. Epass-tjänsteleverantörernas skyldighet att identifiera sig nämns också i de allmänna villkoren. 
 
Kundidentifieringsuppgifter behandlas i enlighet med lagen om förebyggande av penningtvätt och finansiering av terrorism, den allmänna dataskyddsförordningen och dataskyddslagen. Enligt lagstiftningen om förebyggande av penningtvätt och finansiering av terrorism (444/2017) är Epassi, som betaltjänstleverantör, skyldigt att se till att vi känner till handlarna, tjänsteleverantörerna och deras verksamhet.
 
Obs! Punkten ”Väntar på bekräftelse” i vår onlinetjänst uppdateras automatiskt en gång i veckan.