Epassi är den enkla lösningen för små företag.
Du kommer igång med Epassi Go genom att registrera dig i onlinetjänster, fylla i dina anställdas telefonnummer och ladda upp det önskade värdet för förmånerna.
Uppladdningen kan göras direkt med hjälp av internetbank eller genom fakturering. Förmånerna kommer att vara tillgängliga så fort betalningen är mottagen.
Förmånerna kan användas till slutet av kalenderåret.
För Epassi Go är serviceavgiften baserad på förmånens värde:
Serviceavgiften är som lägst 10 € / förmån / anställd / kalenderår för sport, kultur, välmående och transport. För lunch finns ingen lägsta avgift.
Serviceavgiften aktiveras inom 1-2 bankdagar efter registrering. De anställda kan börja använda tjänsterna så fort den första betalningen har mottagits.
Bästa lösningen för arbetsgivare med mer än 20 anställda.
Att komma igång med Epassi och aktivera personalförmåner är snabbt och enkelt. Vår kundtjänst finns alltid tillgänglig genom registreringsprocessen.
Registrera din företagsinformation genom att klicka på ”Registrera”. Välj inte några förmåner för ditt företag ännu, fyll endast i företagsinformationen.
När registreringen är gjord kommer vi att kontakta dig för att säkerställa att du får de förmåner på det sätt du önskar. Och slutligen även aktivera förmånerna för dig.
Om du önskar hjälp med registreringen kan du alltid ringa oss på 0200 69 000.
Skräddarsydd för dina behov.
Behöver du ett skräddarsytt paket för dina behov? Lämna en förfrågan till oss så kontaktar vi dig snart.
Vår viktigaste princip är att arbetsgivare inte betalar för några onödiga kostnader. Om förmånerna lämnas orörda dras det av från fakturering. Epassi är lätt att underhålla och kräver inte någon jobbig administration.
Vi har två servicepaket tillgängliga: Epassi Go och Epassi Plus.
Epassi Go för företag med färre än 20 anställda:
Epassi Go är en snabb och smidig lösning för små företag. Epassi Flex ingår inte i paketet. För Epassi Go debiterar vi serviceavgiften baserat på det uppladdade förmånsvärdet:
▪️ Lunch 2,0 %
▪️ Sport och kultur 4,7 %
▪️ Välmående 4,7 %
▪️ Pendling 4,7 %
Kostanden för serviceavgiften är minimum 10 € / förmån / anställd / kalenderår för sport, kultur, välmående och pendlingsförmånen. Momsen på 24% adderas på serviceavgifterna.
Det går också bra att ge förmånerna i flera omgångar under året. Vi debiterar varje uppladdning separat.
För att komma igång med Epassi Go behöver du registrera dig på onlinetjänsten och ladda upp dina anställdas förmåner. Serviceavgiften kan betalas direkt i internetbanken eller via faktura. Förmånerna kommer att finnas tillgängliga så snart betalningen har mottagits. Förmånerna är giltiga till och med slutet av kalenderåret om inget annat avtalas.
Epassi Plus för företag med mer än 20 anställda:
Epassi Plus är en mångsidig och flexibel lösning för större företag. Jämfört med Epassi Go erbjuder Epassi Plus fler alternativ och mer varierande nyttjandestatistik och rapporter. Dessutom kan Epassi Plus-företag synkronisera sina HR-system med Epassi för att automatiskt uppdatera information om anställda.
Kostanden för Epassi Plus sätts individuellt baserat på ditt behov. Den vanligaste prissättningen baseras på serviceavgiften som debiteras av uppladdat förmånsvärde - precis som för Epassi Go. Vi skickar fakturor flera gånger om året, så du behöver inte binda ditt företagskapital i onödan.
De uppladdade förmånerna kommer att finnas tillgängliga för dina anställda direkt efter implementeringen av Epassi. Förmånerna är giltiga till och med slutet av kalenderåret om inget annat avtalas.
Om förmånen delas med färre än 20 anställda rekommenderar vi den snabba, förbetalda Epassi Go-tjänsten. Du kan aktivera det omedelbart och ladda upp saldot till dina anställda via vår onlinetjänst.
Om du har mer än 20 anställda rekommenderar vi att du kontaktar vår försäljning och tillsammans går igenom driften av Epassi och skräddarsyr ett kontrakt som bäst uppfyller ditt företags behov.
När informationen om anställda har registrerats aktiverar vi förmånerna vid överenskommen tid. Du kan enkelt hantera förmånerna på din företagssida, och våra rapporter ger realtidsinformation om hur förmånerna har använts i teamet. Vi tillhandahåller också olika kommunikationsmaterial för att stödja introduktionen av Epassi. Vår kundtjänst hjälper dig igenom hela implementeringen!
Sport, kultur och välmående måste erbjudas till alla anställda i lika stora belopp i enlighet med villkoren för skattebefrielse.
Lunch- och pendlingsförmånen kan däremot bestämmas per anställd eller delas in i olika grupper.
Sport- och kulturförmånen beviljas skattefritt upp till totalt 400 € under ett kalenderår.
Välmåendeförmånen kan fördelas skattefritt upp till 500 € under ett kalenderår.
Pendlingsförmånen är skattefri upp till 3400 €.
Lunchförmånen kan ges antingen baserat på de faktiska arbetsdagarna i varje månad eller baserat på genomsnittliga arbetsdagar. Det genomsnittliga antalet arbetsdagar per månad är 21 dagar. Summan per måltid får sträcka sig från 8,00 € till 12,70 €. De flesta arbetsgivare har valt att erbjuda hela lunchförmånen till ett maximalt värde av 12,70 €. Arbetsgivaren betalar 25% av beloppet och arbetstagaren betalar skattevärdet (75%) själv, antingen med OmaRaha uppladdat till Epassi eller som löneavdrag.
Ja det kan du. Eftersom kostnaderna alltid baseras på det faktiska utnyttjandet av förmånerna så finns det ingen förlust av oanvända saldon,. Därför väljer de flesta arbetsgivare att inte definiera en egen insats. Om du trots det vill ange en egen insats för förmånerna så registrerar vi den egna andelen för respektive förmån i Epassi.
Egen insats kan betalas på två sätt:
1) Andelen dras från den anställdes lön. Du kan enkelt se statistik om dina anställdas nyttjande av förmåner i Epassis onlinetjänst.
2) De anställda betalar insatserna själva med sitt OmaRaha-saldo. När de väl har fyllt på OmaRaha till sitt konto blir förmånerna tillgängliga. Att betala självrisken med OmaRaha är särskilt populärt för Epassi Lunch, där den anställdas andel är 75% av förmånens dagliga värde (minst 12,70 €).
Av säkerhetsskäl kan endast arbetsgivare göra ändringar i anställdas telefonnummer. Du kan uppdatera numret genom att logga in på Epassis onlinetjänst med företagets användarnamn.
Vi kan lägga till utgångsdatumet för anställningsavtalet i under den anställdas Epassi-information. Utgångsdatumet är den sista dagen förmånerna kan användas. Därefter tar Epassi-systemet automatiskt bort personen från företagets lista över aktiva anställda.
Epassi sparar anställdas information i fem år, enligt skattemyndighetens instruktioner. Om arbetsavtalet redan har löpt ut kan förmånen tas bort omedelbart genom att klicka på länken "Ta bort anställd" i Epassis onlinetjänst. Borttagna anställda kommer trots det att inkluderas i användningsrapporterna.
Du kan bestämma om de nyanställda ska tilldelas förmåner för hela året eller inte. Om en nyanställd är registrerad i Epassi utan något särskilt aktiveringsdatum beräknar systemet automatiskt värdet på förmånerna relaterade till de månader som återstår för det året. Det vill säga en anställd som tillkom till Epassi i april kommer att få förmånerna i nio månader. Tvärtom, om aktiveringsdatumet ändras till 1 januari, kommer hen att få förmånerna för totalt i 12 månader.
Du kan bestämma om deltidsanställdas förmåner beräknas på arbetstiden eller inte. Om du vill synkronisera förmånerna med arbetstiden registrerar vi deras arbetstidsprocent (dvs. 50%) till deras Epassi-information. Sedan beräknar systemet förmånsvärdet automatiskt. Kontakta vår kundtjänst om du vill separera deltidsanställda i Epassi-systemet.
Du kan bestämma om tidsbegränsade anställda får samma förmåner som fastanställda eller inte. Om du vill kan förmånerna beräknas baserat av längden på deras anställningsavtal. I det fallet kommer datumen för avtalet att läggas till i Epassi-informationen och systemet beräknar förmånerna automatiskt för perioden. Om anställningsavtalet förlängs kan vi naturligtvis justera datumen.
Du bör kontrollera om medarbetarinformationen är uppdaterad: de som inte arbetar i företaget har tagits bort och att nya registrerats i Epassi-systemet.
Om ditt företag har ett Epassi Plus-kontrakt kommer de anställda som läggs till i systemet att få sina förmåner automatiskt. Har ditt företag ett Epassi Go-kontrakt måste du själv ladda upp förmånerna.
Logga in på Epassis onlinetjänst med ditt företags användarnamn och klicka på "Fakturor." Där kan du titta närmare på dina fakturor.
Telefon: 0200 69000
E-post: info@epassi.fi
Mån - Fre kl. 08:00 – 16:00
1,75 € + inkl/mcc