Börja ta emot betalningar idag!
När du blir en del av Epassis personalförmånsnätverk blir din verksamhet synlig för en miljon Epassianvändare i vårt leverantörssök.
Inget abonnemang, inga månatliga eller årliga avgifter.
Den enda servicekostnaden för att ta emot Epassis förmånsbetalningar är en transaktionsavgift, vilken dras automatiskt
från avräkningen.
Alla företag som erbjuder tjänster eller produkter som är lämpliga för personalförmåner kan bli Epassi-leverantör.
Lunchförmånen kan tas i bruk på alla restauranger eller kaféer där det är möjligt att köpa måltider. Lunchförmånen kan också användas i livsmedelsbutiker där det går att köpa färdiga måltider (exempelvis en lunchsallad från en salladsbar).
Sport-, kultur- och välmåendeförmåner kan i sin tur införas i alla företag och anläggningar som tillhandahåller de tjänster som omfattas av dessa förmåner. Idrottsklubbar kan till exempel också bli Epassi-handlare, även utan ett permanent kontor.
Du kan registrera dig som leverantör i Epassis onlinetjänst. Att gå med är enkelt och kräver inga nya kassaterminaler eller annan utrustning. Vi kan även ta hand om registreringsprocessen åt dig om så önskas.
Tveka inte att höra av dig vid frågor.
Restauranger: ravintolat@epassi.com
Sport, kultur och välbefinnande: palveluntarjoajat@epassi.com
Vi erbjuder betaltjänster som kan användas inom fem olika personalförmåner.
Lunch: Lunchförmånen är avsedd för att betala för måltider. Den kan inte användas för att köpa alkoholhaltiga drycker, tobak, varor eller tjänster. Förmånen kan användas utanför lunchtid.
Att betala för kontraktsmåltider är också enkelt, eftersom Epassi känner igen avtalen så slipper du namnlistor eller lägga tid på fakturering. För företag som erbjuder cateringtjänster har vi skapat Resta-tjänsten, den hjälper dig att kontrollera betalningstransaktioner och den information som krävs för inkomstregistret.
Sport: Sportförmånen är avsedd för att betala för personliga sport- och träningstjänster. Det gäller också för att betala medlemskap eller entréavgifter till exempel idrottsklubbar. Den kan inte användas för att köpa allmänna säsongsbiljetter, fysiska varor eller välmåendetjänster som exempelvis massage.
Kultur: Kulturförmånen är avsedd för att betala för personliga kulturtjänster. Förmånen kan också användas för att betala medlemskap eller entréavgifter. Den kan inte användas för att betala för allmänna säsongsbiljetter eller fysiska varor.
Välmående: Välmåendeförmånen är avsedd för att betala för personlig företagshälsovård som innefattar exempelvis massage, medicinska undersökningar eller tandläkarkonsultationer. Det inkluderar även tjänster som sjukgymnastik eller osteopati. Tjänster relaterade till estetik kan inte betalas med förmånen.
Pendling: Pendlingsförmånen är avsedd för att betala för personliga resebiljetter. Det kan användas för att fylla på saldot på ett personligt resekort eller betala andra allmänna transportkostnader som godkänts av Skatteförvaltningen.
Dessutom erbjuder vi Epassi Flex-paket. Det kombinerar en, två eller tre personalförmåner i en budget.
En kund kan betala på tre olika sätt: med app, telefonnummer eller via onlinetjänst. Som leverantör kan du bestämma vilka betalmedel du accepterar. Den mest populära betalningsmetoden är Epassi-appen. Om du vill kan du också lägga till Epassi-betalknapp i din webbutik för att göra onlinebetalning ännu enklare.
Betala med appen
Kunden gör betalningen i Epassi-appen och visar kvittot för kassören. Betalning via appen är möjligt för förmånerna lunch, sport, kultur och välmående.
Betala med ett telefonnummer
Kassören frågar efter kundens legitimation och telefonnummer samt den summan hen vill betala med Epassi. Genomför sedan betalningen i Epassi-onlinetjänst. Att betala med ett telefonnummer är möjligt för förmånerna sport, kultur och välmående.
Betala online
En kund gör betalningen i Epassi-onlinetjänst och skickar kvittot till din e-post eller visar det i kassan. Betalningen gäller tjänster som kan köpas på distans.
Om du är intresserad av betalknappen eller andra mobila betalningsmetoder (Alipay, WeChat Pay och Siirto) gör vi dem lätt tillgängliga för dig. Kontakta oss så berättar vi mer.
Kostnaden för Epassi varierar från 3,5% till 5% beroende på förmånstypen. Du kan läsa mer om det här. Den exakta specificeringen kan du se på Epassis onlinetjänst. Realtidsrapporterna kan användas som ett dagligt kassaregister och bokföringen sköts utan extra kostnader.
Vi skickar ett materialpaket till dig efter att du har registrerat dig som leverantör. Du hittar också nerladdningsbart marknadsföringsmaterial i Epassis onlinetjänst.
OmaRaha är kundens personliga pengar som laddas upp i Epassi-appen från en kundens bankkonto. OmaRaha kan användas när det betalbara beloppet överstiger förmånsvärdet. Det gör det enkelt att betala, eftersom hela summan kan betalas på en gång och inga andra betalningsmedel behövs. Kvittot visar hur summan har delats mellan förmånen och OmaRaha.
OmaRaha fungerar på alla ställen som tar emot mobilbetalningar. Kunden kan betala med det när hen vill, utan begränsningar på belopp - så länge avgiften gäller för sådan förmån hen har rätt till. Det vill säga om kunden bara har sportförmånen kan OmaRaha inte användas för att betala för pendlingstjänster.
Nej, det behöver du inte göra. Givetvis kan du undersöka betalningstrafiken om du vill, men betalningarna kommer att godkännas utan manuellt godkännande.
Som leverantör får du alltid två användarnamn och två lösenord. Det ena är avsedd för företagsanvändningen och det andra för filialerna.
Du kan beställa ett nytt lösenord här. För att förnya lösenordet behöver du ditt företags användarnamn. Kontakta oss om du behöver hjälp.
När du har fått ett nytt lösenord anger du ditt användarnamn i Epassi-onlinetjänst. Lösenordslänken kommer att skickas till dig som e-post och SMS. Öppna länken och skapa ett nytt lösenord.
Om länken inte öppnas, kopiera den (inklusive de sista == tecknen) och klistra in den i en ny flik. Skriv in ett nytt lösenord och tryck på "Spara".
Om Epassi-logotypen inte rör sig är kvittot inte giltigt. Kvittot är giltigt i 15 minuter från betalningstidpunkten.
Vi krediterar automatiskt betalningarna som gjorts med Epassi till ditt företagskonto fyra gånger i månaden. Om du bara vill ta emot betalning en gång i månaden kan du göra ändringen i själva Epassis onlinetjänst. Logga in på onlinetjänsten med dina företagsuppgifter (ditt textformade ID). Gå till "Min information" i menyn. Välj sedan "Ändra information", Därefter kan du ändra hur ofta kreditering ska ske. Spara sedan ändringarna. Den nya betalningsintervallen och serviceavgiften träder i kraft i början av följande kalendermånad.
Räkningen visas på ditt företags konto inom 2–3 arbetsdagar efter att krediteringen är utförd. Betalaren är Epassi Payments Oy. Minsta summan för utbetalning är 50 €, om inte annat överenskommits. Om summan understiger 50 €, kommer den att betalas ut först när summan överstiger gränsen på 50 €. Vi drar av serviceavgiften från räkningen.
Se alltid till att kontoinformationen som är registrerad i Epassi-onlinetjänst är uppdaterad och korrekt.
Som leverantör får du alltid två användarnamn och två lösenord. Det ena är avsedd för företagsanvändningen och det andra för filialerna. Eftersom Epassi ingår ett avtal för överföring av betalningar specifikt med företaget, inte med filialerna, krävs också två ID. Se nedan vad som skiljer dessa åt:
1. Företags- eller tjänsteleverantör-ID (textanvändar-ID)
Med företags-ID kan du bland annat se redovisningsinformation och bokföringsmaterial - information som företagets ledning behöver. Denna information är endast synlig för företags-ID-innehavaren. Du kan också hantera filialinformation via företags-ID.
2. Filial-ID (numeriskt användar-ID)
Med hjälp av filial-ID kan du bland annat se betalningstransaktioner, kassadata och det material som behövs för att räkna kassan. Du kan också redigera informationen som visas för kunderna på Epassi-sidorna.
Båda användar-ID:erna kan användas för att debitera kunder för enstaka betalningar för sport, kultur och välbefinnande.
När du blir Epassi-leverantör får ditt företag automatiskt en produktrad i Epassi-appen. Önskas fler produktrader, kontakta oss via e-post (info@epassi.fi), onlinetjänsten eller telefon (0200 69 000). Observera att det inte bör vara mer än fem rader för att passa telefonskärmen.
Du kan annullera en felaktig betalningstransaktion själv via Epassis onlinetjänst, förutsatt att det gått mindre än en timme efter betalningen skett.
Logga in på onlinetjänsten med ditt användar-ID. Välj "transaktioner". Där ser du en lista över betalningstransaktioner som gjorts idag. När du har hittat den aktuella betalningen klickar du på den röda X-symbolen. Beloppet kommer att annulleras och returneras till kundens Epassi-konto
Om mer än en timme har gått sedan den felaktiga betalningen skett, kan du annullera betalningen genom att skicka e-post till info@epassi.fi, meddelandet bör innehålla följande information om den felaktiga betalningen:
-Tidpunkt
-Summa
-Kundens namn
-Telefonnummer
Vi bekräftar per e-post när betalningstransaktionen annullerats.
Du kan uppdatera adress, kontaktuppgifter och bankkontouppgifter i Epassis onlinetjänst. så inget nytt avtal krävs. Om ditt företags-ID har ändrats måste du däremot registrera dig som ny leverantör.
Vi hjälper gärna till med alla Epassi-relaterade frågor. Du kan kontakta oss, antingen via onlinetjänsten eller via e-post (info@epassi.fi). Du kan också kontakta våra säljare direkt:
Sport, kultur och välmående: palveluntarjoajat@epassi.com
Restauranger: ravintolat@epassi.com
Alipay, WeChat Pay and Siirto: Eetu Klingberg +358 46 921 1175
E-post: förnamn.efternamn@epassi.fi
Epassi-betalknapp är både enkelt och lönsamt - tack vare den har vissa leverantörer fördubblat sin försäljning.
Vi erbjuder ditt företag en service- och gränssnittsbeskrivning som du behöver för att implementera betalknappen. Om det behövs så hjälper vi gärna dina utvecklare att aktivera knappen. Vänligen kontakta oss så skickar vi instruktioner:
Eetu Klingberg, eetu.klingberg@epassi.com, +358 46 921 1175
Epassis kundtjänst kan hjälpa dig att lägga till betalningsmetoder till ditt konto. Vänligen kontakta Epassis kundtjänst via e-post till info@epassi.fi eller genom att ringa oss på 0200 69 000.
Alipay är den populäraste mobila betallösningen i världen med mer än 550 miljoner aktiva användare.
Att ta emot Alipay-betalningar genom Epassi är enkelt och tryggt. Användaren använder sig av sin egna Alipay-app för betalningen och leverantören (du) får Epassitjänsten på finska och engelska.
Epassis Alipay-betallösning fungerar för alla storlekar av företag, från små kiosker till stora restauranger och upplevelsetjänster.
WeChat används av mer än en miljard kinesiska användare – inklusive betalningar med WeChats app.
WeChat är, till skillnad från Alipay, inte bara en betaltjänst. Utan WeChat används för många andra saker också.
Det är precis därför som WeChat är ett utmärkt val för dig, då det finns i alla kinesers fickor.
Siirto är en app som är utvecklad av Automatia, i vilken privatpersoner kan förflytta pengar genom telefonnummersuppgifter.
Siirto är ett utmärkt verkyt för dagliga inköp och vi uppmuntrar särskilt för emottagande av Siirto för restauranger, gym, golfbanor, kulturella tjänsteleverantörer och klädbutiker.
Kontakta oss för mer information:
Eetu Klingberg +358 46 921 1175
Eller lämna dina kontaktuppgifter nedan.
Telefon: 0200 69000
E-post: info@epassi.fi
Mån - Fre kl. 08:00 – 16:00
1,75 € + inkl/mcc