
Palveluntarjoajan tuki.
Jos jokin asia Epassin käytössä askarruttaa, löydät tältä sivulta koko joukon kysymyksiä, joita muut palveluntarjoajat ovat meiltä kysyneet.
Kun tarvitset apua, aloita täältä!

10 kysymystä Epassista
Jos et löydä näistä yleisimmistä kymmenestä kysymyksestä vastausta, vieraile tukiportaalissamme. Sieltä löydät lisää ohjeita palveluntarjoajalle Epassista ja sen käytöstä.
Miten usein Epassi tilittää maksut?
Tilitämme Epassilla tehdyt maksut palveluntarjoajan tilille automaattisesti neljästi kuussa.
Minimitilityksen arvo on 50 € netto, ellei toisin ole sovittu.
Muistathan tarkistaa, että tilitystietosi ovat ajan tasalla.
Lisätietoa tilityksistä ja palvelumaksuista löydät tukisivustoltamme.
Mistä löydän Epassin markkinointimateriaalit?
Löydät materiaalipankista esimerkiksi Epassin logon sekä muita materiaaleja markkinoinnin tueksi.
Löydät materiaalipankin osoitteesta https://www.epassi.fi/fi/materiaalipankki.
Miksi en pääse kirjautumaan Epassiin?
Jos et pääse kirjautumaan Epassiin, aloita tarkistamalla, että selaimesi on päivitetty uusimpaan versioon.
Jos selaimen päivittäminen ei auta, jätä meille yhteydenottopyyntö, niin asiakaspalvelijamme auttavat sinua.
Pääset täyttämään yhteydenottolomakkeen tämän sivun alalaidasta kohdasta "Ota yhteyttä."
Millaisia palveluja hyvinvointiedulla voi maksaa?
Hyvinvointiedulla voi maksaa monenlaisia terveydenhuollon palveluja.
Olemme koonneet tukisivustollemme listan terveydenhuollon palveluista, jotka voi hyvinvointiedulla.
Löydät palvelulistauksen täältä:
https://support.epassi.fi/fi/support/solutions/articles/77000580242-millaisia-palveluita-voi-maksaa-hyvinvointiedulla-.
Miten tarkastan Epassi-maksun?
Kun asiakas on maksanut palvelun Epassilla, hänen mobiililaitteensa näytölle ilmestyy kuitti, jonka hän näyttää kassalla.
Maksun kuittinäkymästä voit tarkistaa, että maksu on kohdistettu sinun toimipisteeseesi. Lisäksi näet kuitista maksun summan ja ajankohdan sekä päivä- ja varmistuskoodin.
Lue lisää maksun tarkastamisesta täältä:
https://support.epassi.fi/fi/support/solutions/articles/77000580207-miten-tarkastan-epassi-maksun-.
Mitä maksutapoja Epassilla voi käyttää?
Palveluntarjoajana voit valita, mitä Epassi-maksutapoja hyväksyt. Pääasiassa Epassilla maksetaan mobiilisovelluksella, mutta muita mahdollisia tapoja ovat:
- Mobiilimaksu
- Tekstiviesti
- Kertaluontoinen maksu
- Verkkomaksu
- Verkkokaupan Epassi-maksunappi
Lue lisää Epassin maksutavoista ja niiden käyttöönotosta tukiportaalistamme:
https://support.epassi.fi/fi/support/solutions/articles/77000133728-maksutavat.
Mitä Epassilla voi ostaa?
Epassi on henkilöstöetu, jonka käyttöä säätelee verottaja omilla ohjeillaan.
Vuonna 2025 Epassi tarkoittaa käytännössä seuraavia palveluita:
- Epassi Lounas
- Epassi Liikunta
- Epassi Kulttuuri
- Epassi Työmatka
- Epassi Hyvinvointi
- Epassi OmaRaha
Lue lisää Epassi-eduista tukiportaalistamme:
https://support.epassi.fi/fi/support/solutions/articles/77000133734-mit%C3%A4-eduilla-voi-ostaa-.
Voiko samalla edulla maksaa useamman henkilön maksuja?
Verovapaa työsuhde-etu on aina henkilökohtainen, joten voit käyttää sitä vain sellaisten palvelujen maksamiseen, joita ostat omaan käyttöösi.
Miten perun Epassi-maksun?
Jos virheellisestä maksutapahtumasta on kulunut alle viikko, voit perua sen verkkopalvelun kautta itse. Maksun perumiseen tarvitset palveluntarjoajan roolin.
Lue lisää maksun perumisesta tukiportaalissamme:
https://support.epassi.fi/fi/support/solutions/articles/77000492885-maksun-peruminen.
Mistä saan uuden salasanan kadonneen tilalle?
Palveluntarjoajana sinulla on aina kaksi tunnusta:
- Mikäli olet itse rekisteröitynyt, olet luonut itse myös yrityksen tunnuksen.
- Järjestelmä luo sinulle toisen tunnuksen, joka on toimipisteen tunnus.
Voit käydä vaihtamassa salasanan kummalle tahansa tunnukselle alla olevan linkin kautta: https://services.epassi.fi/lost_password?l=fi
Lue lisää salasanan vaihtamisesta tukiportaalissamme:
https://support.epassi.fi/fi/support/solutions/articles/77000580239-mist%C3%A4-saan-uuden-salasanan-kadonneen-tilalle-.
Epassi tukiportaali palveluntarjoajalle

Yleiset ohjeet palveluntarjoajalle
Palvelumaksut ja tilitykset
Lakisääteinen tunnistautuminen Epassin palveluntarjoajille
Palveluntarjoajasopimuksen irtisanominen
Epassi-materiaalipankki
Miksi sain sähköpostilla sopimusehdotuksen Epassi-maksutavasta?
Miten hyväksyn asiakasyrityksen lähettämän sopimusehdotuksen?
Miksi en pääse kirjautumaan?
Millaisia palveluita voi maksaa hyvinvointiedulla?
Pakohuonepelit poistuvat Epassin kulttuuriedun verkostosta

Tarvitsetko vielä apua?
Voit lähestyä meitä missä tahansa Epassiin liittyvissä kysymyksissä.
Jätä tukipyyntö täällä niin olemme sinuun yhteydessä tilanteen selvittämiseksi.
Muista kertoa sähköpostissa yhteystietosi sekä se, koskeeko asiasi etujen jakamista, etujen käyttöä vai Epassi-maksujen vastaanottamista. Kerro myös mahdollisimman tarkasti ongelmatilanteesta, jotta voimme auttaa sinua nopeasti.
Jos haluat, voit soittaa meille numeroon 0200 69 000 (1,75€/puhelu + pvm/mpm).