Työnantajat voivat osallistua henkilöstön työvälineiden ja varusteiden hankintaan kustantamalla ne osittain tai kokonaan, riippuen niiden tarkoituksesta sekä työhyvinvointiin ja -turvallisuuteen liittyvistä vaatimuksista.
Työergonomia koskee työskentelyolosuhteita ja -asentoja, jonka avulla pyritään päivittäisen työkuormituksen helpottamiseen ja ennaltaehkäisevään työterveyteen. Ne voivat liittyä työkengistä kalusteisiin. Työergonomia on osa työterveyshuollon ennaltaehkäisevää toimintaa.
Työnantajan tulee huolehtia työergonomian huomioimisesta ja ennakoivista toimenpiteistä, myös etätyöntekijöille.
Työkenkien ja vaatteiden tulee olla tarkoituksenmukaisia työtehtävään liittyen. Ne suojaavat ja varmistavat ammattimaisen työsuorituksen ja turvallisen työpäivän. Oikeilla työvarusteiden valinnalla on suuri merkitys työnantajien imagoon sekä työntekijöiden viihtyvyyteen. Tärkein ominaisuus on kuitenkin työturvallisuus ja -terveys.
Ergonomiatuotteiden ja kalusteiden osalta työnantaja antaa työntekijälle ErgoSafe-saldon, jolla työntekijä maksaa sovitulla kauppiaalla sovitusta tuotteesta. Saatu saldo ei ole työntekijän omaisuutta, se kuuluu työnantajalle ja myös maksettu tuote on työnantajan. Jos tuote liittyy etätyöskentelyyn, työnantaja lainaa sen työntekijälle. Jos työsuhde päättyy, palauttaa työntekijä tuotteen tai lunastaa sen itselleen käypään arvoon.
ErgoSafe-saldon käyttö ei siis vaikuta työntekijän verotukseen millään tavoin.
ErgoSafe -saldolla maksetaan samalla tavalla kuin henkilöstöeduissa.
Työkengissä ja -vaatteissa työnantajan velvollisuus on hankkia työturvallisuuteen liittyvät varusteet, jotka ovat maksuttomia työntekijöille. Muissa tapauksissa työnantajan ja työntekijän tulee jakaa varusteiden kustannukset, kun ennaltaehkäistään työterveyteen liittyviä riskejä ja suoriudutaan työtehtävän vaatimuksista
oikeanlaisilla varusteilla.
Myös työterveyshuollon työfysioterapeutilla voi olla merkittävä rooli oikeanlaisten ergonomiatuotteiden
ja työvarusteiden suosituksissa ja hankinnoissa.
Valitse yrityksesi koko:
Pyydä alta tarjous Epassi-eduista, niin räätälöimme juuri teille sopivan ratkaisun. Tarjouksesta etenemme palvelusopimuksen sähköiseen allekirjoittamisen ja tilauksen viimeistelyn kautta Epassin julkaisuun henkilöstöllenne.
Asiakaspalvelumme on apuna kaikissa käyttöönoton vaiheissa. Voit aina olla meihin yhteydessä puhelinnumerossa 0200 69 000.
Prepaid itsepalvelu.
Edut: Lounas, Liikunta, Liikunta & Kulttuuri, Hyvinvointi ja Työmatka. Ei mahdollisuutta hyödyntää Epassi Flexiä.
Ei Epassi Omarahaa: Omarahaa ei ole mahdollista hyödyntää omavastuuosuuden kuittaamiseen Epassi Go:ssa.
Edunjako: Edut jakautuvat käyttöön, kun olemme käsitelleet maksamanne laskun.
Asiakastuki: Asiakastukemme palvelee osoitteessa support.epassi.fi
Maksutavat: Sovellus, verkkomaksutavat, tekstiviesti, puhelinnumero. Tarkista käyttöpaikan tiedoista, mitä maksutapoja he hyväksyvät.
Verkosto: 39 000 käyttöpaikkaa.
Pääkäyttäjät: 1 henkilö
Hallintapaneeli: Raportointi, työntekijätiedot, laskutustiedot
Laskutus: Laskutamme ennakkoon 100 % tilattujen etujen arvosta.
Käyttämättömät edut: Hyvitetään seuraavan vuoden laskutuksessa.
Helppo ja joustava
Edut: Lounas, Flex*, Liikunta & Kulttuuri, Hyvinvointi ja Työmatka.
*Työnantaja valitsee ylläolevista eduista (pois lukien lounasetu) vähintään kaksi yhteen Epassi Flex -saldoon. Työntekijäsi valitsee itse, kuinka suuren osan saldosta hän haluaa käyttää kuhunkin palveluun. Flexin käyttö rajoitetaan työnantajan valitseman vuosibudjetin ja verotussääntöjen mukaan.
Epassi Omaraha: Työntekijän omavastuun ja edun arvot ylittävät osuudet.
Edunjako: Automaattisesti työnantajan valinnan mukaan.
Asiakastuki: Asiakastukemme palvelee osoitteessa support.epassi.fi
Maksutavat: Sovellus, verkkomaksutavat, tekstiviesti, puhelinnumero. Tarkista käyttöpaikan tiedoista, mitä maksutapoja he hyväksyvät.
Verkosto: 39 000 käyttöpaikkaa.
Pääkäyttäjiä rajattomasti.
Hallintapaneeli: Raportointi, työntekijätiedot, laskutustiedot
Laskutus: Laskutamme ennakkoon tietyn osuuden työntekijöillenne vuodessa jaettavan saldon arvosta. Lounasedussa osuus on n. 10 % ja muissa eduissa n. 30 %. Ennakko tasataan tarpeen mukaan uusilla laskuilla vuoden aikana.
Käyttämättömät edut: Hyvitetään seuraavan vuoden laskutuksessa.
Etujen hallintapaneeli: Työntekijätietojen hallinnointi ja pyöräsopimusten tiedot aina saatavilla samassa paikassa kuin kaikki muutkin etutiedot.
Epassin mobiilisovellus: Työntekijöille pyöräedun käyttöönotto, pyöräkauppojen etsiminen sekä oman työsuhdepyörän tiedot.
Laskutus: Kuukausilasku tilattujen pyörien mukaan. Laskutamme 100 € / kk leasingvuokran sekä hallinnointipalkkion.
Palkkahallinto: Kuukausittainen raportti sis. työntekijän ja tilatun pyörän tiedot sekä sopimuskauden alkamis- ja päättymispäivät.
Pääkäyttäjiä: Rajattomasti.
Verkosto: Yli 400 pyöräkauppaa ympäri Suomen.
Myös: Vakuutus varkauksia ja ilkivaltaa vastaan.
Hinnoittelu: Hallinnointipalkkio 15 € / tilattu pyörä / kuukausi (+ voimassa oleva ALV).
Pyörävuokran 100 € / kk asiakkaamme yleensä tarjoavat osana palkkaa, jolloin summa vähennetään bruttopalkasta.
Epassin Go -palvelun kustannukset muodostuvat palvelumaksusta, joka peritään ladatun edun arvosta seuraavasti:
Palvelumaksu on vähintään 10 €/etu/työntekijä/v. Lounasedussa ei ole minimimaksua.
Palvelu laskutetaan asiakkaalta etukäteen. Palvelu aktivoidaan 1-2 pankkipäivän kuluessa laskun maksamisesta.
OmaRahaa ei ole mahdollista hyödyntää omavastuun kuittaamiseen Epassi Go:ssa.
Epassin Plus -palvelun kustannukset muodostuvat palvelumaksusta, joka peritään ladatun edun arvosta seuraavasti:
Yrityskohtainen kuukausimaksu 5 €/kk
Palvelu aktivoidaan asiakastukemme toimesta digitaalisen sopimuksen allekirjoituksen jälkeen. Tilaus edellyttää nimenkirjoituksellisen henkilön sähköistä allekirjoitusta.
Osana palvelumme käytön aloitusta tarkastamme yrityksenne luottotiedot.
"Epassi on todella monipuolinen ja edunsaajalle helppokäyttöinen. Laajan etupaketin myötä meillä on etujen käyttö ja sitä myötä henkilöstön tyytyväisyys etuihin on lisääntynyt merkittävästi."
- Riitta Peltola, 9Solutions Oy
Lokakuu 2023
"Järjestelmän käyttö niin työnantaja kuin työntekijä näkökulmasta vaivatonta ja helppoa."
- Pilvi Virtanen, Suominen Kuitukankaat Oy
Lokakuu 2023
"Helppo ja selkeä käyttöliittymä. Käyttöpaikkoja runsaasti. Hyvin toimiva asiakaspalvelu ja laskutus."
- Jani Kokkonen, Jaakkoo-Taara Oy
Maaliskuu 2023
"Käyttöönotto on helppoa ja se tarjoaa henkilöstölle vapauden kohdentaa etunsa omien tarpeidensa mukaisesti. Henkilöstö on ollut todella tyytyväinen sen palveluiden suureen valikoimaan."
- Jami Lyyra, Pienryhmäkoti Tuikku Oy
Maaliskuu 2023
"Hyvät valikoimat käyttökohteita, joissa etua voi hyödyntää. Epassi -sovelluksen käyttö on helppoa. Työnantajalle helppo ja hyödyllinen tapa palkita henkilöstöä ja edistää työhyvinvointia."
- Tuija Matikainen, Päijät-Hämeen Ateriapalvelut Oy
Lokakuu 2023
"Epassi on monikäyttöinen: henkilökunta arvostaa valinnaisuuksia koska se mahdollistaa monenlaisten työhyvinvointia edistävien palvelun käytön oman tarpeen ja omien kiinnostusten mukaan."
- Seija Luukkonen, Tuusniemen kunta
Lokakuu 2023
"Edun antaminen on normaalitapauksissa hyvin helppoa ja automatisoitua. Raportit työntekijöiden käyttämistä eduista saa helposti."
- Sami Heikkilä, Pharmac Finland Oy
Maaliskuu 2023
Jätä tukipyyntö
tai soita 0200 69000
ma-ke & pe 8.00-16.00 1,75 € + pvm (mvm)
to 8.00-14.00 1,75 € + pvm (mvm)
Laskutus ma-pe 9.00-15.00