Aloita maksujen vastaanottaminen jo tänään
Kun liityt osaksi Epassin henkilöstöetujen käyttöpaikkaverkostoa, näkyy yrityksesi miljoonalle Epassin käyttäjälle käyttöpaikkahaussa.
Ei liittymis, kuukausi- tai vuosimaksua.
Epassin kustannus käyttöpaikalle perustuu maksutapahtumakomissioon, joka vähennetään tilityksistä automaattisesti.
HUOM! Hyvinvointipalveluihin ei kuulu kampaamopalvelut, vaihtoehtohoidot, kauneudenhoitopalvelut, eikä esteettiset hoidot.
Epassin voi ottaa käyttöön mikä tahansa yritys, joka tarjoaa henkilöstöetujen käyttöön soveltuvia palveluja tai tuotteita.
Lounasedun voi ottaa käyttöön missä tahansa ravintolassa tai kahvilassa – paikassa, josta voi ostaa aterioita. Lounasetua voi käyttää myös ruokakaupoissa ostettaessa valmiita ateriakokonaisuuksia (esim. lounassalaatti salaattibaarista).
Liikunta-, kulttuuri- ja hyvinvointiedun voi puolestaan ottaa käyttöön kaikissa yrityksissä ja toimipaikoissa, jotka tarjoavat näiden etujen piiriin kuuluvia palveluja. Myös esimerkiksi urheiluseurat voivat ryhtyä palveluntarjoajiksi, vaikka niillä ei olisikaan varsinaista toimipistettä.
Voit rekisteröityä palveluntarjoajaksi näppärästi verkkopalvelussamme. Liittymistä varten et tarvitse uusia kassapäätteitä tai muita laitteita. Voimme hoitaa rekisteröitymisen halutessasi myös puolestasi. Asiakaspalvelumme auttaa aina tarvittaessa.
Tarjoamme asiakkaillemme maksupalveluja, joita voi käyttää kaikkiaan viidessä erilaisessa henkilöstöedussa:
Lounas: Lounasetu on tarkoitettu henkilökohtaisten aterioiden maksamiseen. Edulla ei voi maksaa alkoholi- tai tupakkatuotteita, palveluita tai tavaraa. Etua voi käyttää myös lounasajan ulkopuolella. Myös sopimusruokailun maksaminen sujuu helposti, sillä Epassi tunnistaa sopimukset – ei siis enää nimilistoja ja laskutusrumbaa. Sopimusruokailua tarjoaville yrityksille olemme luoneet Epassi Resta -palvelun, jolla on helppo hallita muun muassa Tulorekisteri-ilmoituksiin tarvittavia tietoja.
Liikunta: Liikuntaetu on tarkoitettu henkilökohtaisten liikuntapalveluiden maksamiseen. Edulla voi maksaa erilaisia jäsen- tai liittymismaksuja (esim. urheiluseurat), jotka oikeuttavat liikuntapalvelujen käyttöön. Sen sijaan liikuntaedulla ei voi maksaa nimeämättömiä sarjalippuja, tavaroita tai hoitopalveluita (esim. hieronta). Oma kassapiste ei ole välttämätön.
Kulttuuri: Kulttuurietu on tarkoitettu henkilökohtaisten kulttuuripalveluiden maksamiseen. Edulla voi maksaa erilaisia jäsen- tai liittymismaksuja, jotka oikeuttavat palvelujen käyttöön. Sen sijaan kulttuuriedulla ei voi maksaa nimeämättömiä sarjalippuja, tavaroita tai hoitopalveluita.
Hyvinvointi: Hyvinvointietu on tarkoitettu erilaisten henkilökohtaisten työterveyshuollon palvelujen maksamiseen (esim. jalkahoito, hammaslääkäri tai kehonkoostumusmittaus). Edulla ei voi maksaa kosmeettisia tai esteettisiä palveluita.
Työmatka: Työmatkaetu on tarkoitettu henkilökohtaisten matkalippujen maksamiseen. Edulla voi ladata arvoa tai kautta henkilökohtaiselle matkakortille tai maksaa muita verottajan hyväksymiä joukkoliikenteen maksuja.
Lisäksi tarjoamme työnantajille Epassi Flex -paketteja, jotka ovat kahden tai kolmen henkilöstöedun yhdistelmiä. Työnantaja määrittelee paketille yhteisen kokonaisbudjetin, jonka puitteissa työntekijä voi maksaa Flexillä haluamiaan palveluja.
Miten otan Epassi-maksuja vastaan?
Asiakas voi maksaa Epassilla kolmella eri tavalla: sovelluksella, omalla puhelinnumerollaan tai verkossa. Voit valita itse, mitkä maksutavat hyväksyt. Eniten Epassilla maksetaan mobiilisovelluksen kautta. Lisäksi voit liittää verkkokauppaasi kätevän Epassi-maksunapin.
Maksu mobiilisovelluksella: Asiakas maksaa ostoksensa Epassin sovelluksessa ja näyttää kassalla kuitin puhelimensa näytöltä. Maksutapa on käytössä lounas-, liikunta-, kulttuuri- ja hyvinvointieduissa.
Maksu puhelinnumerolla: Kassahenkilö kysyy asiakkaan puhelinnumeron ja veloittaa maksun sen perusteella Epassin verkkopalvelussa. Maksutapa on käytössä työmatka-, liikunta-, kulttuuri- ja hyvinvointieduissa.
Maksu verkossa: Asiakas maksaa ostoksensa Epassin verkkopalvelussa ja esittää tai lähettää kuitin nähtäväksesi. Maksutapa on käytössä etänä ostettavissa palveluissa.
Jos olet kiinnostunut verkkokaupan Epassi -maksunapista tai muista mobiilimaksutavoista (Alipay, WeChat Pay ja Siirto), saat ne helposti käyttöösi. Ota yhteyttä, niin kerromme lisää.
Epassin kustannukset vaihtelevat etutyypin mukaan 3,5-5 %:iin. Lue lisää täältä.
Tarkan erittelyn Epassi-maksuista ja kuluista näet yrityksesi Epassi-sivulla. Reaaliaikaiset raportit voidaan liittää päivän kassaan kirjanpitoa varten, ja tilitykset hoituvat automaattisesti ilman erillisiä kuluja. Liittymis-, vuosi- tai kuukausimaksuja ei ole.
Toimitamme sinulle materiaalipaketin osoitteeseesi kahden viikon sisällä siitä, kun olet rekisteröitynyt palveluntarjoajaksi. Voit ladata myös digimateriaalit materiaalipankistamme. Suosittelemme lisäämään tiedon nettisivuillesi ja somekanaviisi heti, kun Epassi on otettu käyttöön.
OmaRaha on asiakkaan omaa rahaa, jota hän voi ladata ja käyttää tarpeen mukaan esimerkiksi silloin, kun maksettava summa on henkilöstöetua suurempi. OmaRaha tekee maksamisesta helppoa, sillä muita maksuvälineitä ei tarvita vaan koko summan saa kuitattua Epassin sovelluksella yhdellä kertaa.
Maksukuitissa näkyy erittely siitä, miten osuudet ovat jakautuneet edun ja OmaRahan välillä. OmaRaha toimii kaikkialla, missä muutkin mobiilimaksut. Sillä voi maksaa minkä suuruisia maksuja tahansa, milloin vain – kunhan maksu koskee sellaista etutyyppiä, joka on asiakkaalla muutenkin käytössä. Jos asiakkaalla on esimerkiksi käytössään vain liikuntaetu, hän ei voi käyttää OmaRahaa hyvinvointipalvelujen maksamiseen.
Ei tarvitse. Maksuliikennettä voi toki käydä tarkastelemassa, mutta mobiilimaksujen vastaanottaminen tapahtuu ilman erillistä hyväksymistä.
Palveluntarjoajana saat Epassiin aina kaksi käyttäjätunnusta ja kaksi salasanaa: toinen on tarkoitettu yritykselle eli palveluntarjoajalle, toinen toimipisteille. Salasanan vaihto molempiin onnistuu täällä.
Salasanan uusimiseksi tarvitset käyttäjätunnuksen. Jos sinulla ei ole sitä tiedossasi, ota meihin yhteyttä.
Kun olet saanut uuden salasanan, syötä käyttäjätunnus Epassin verkkopalveluun. Salasanalinkki lähetetään sinulle sähköpostilla ja tekstiviestillä. Kun avaat linkin, pääset vaihtamaan salasanan.
Jos salasanalinkki ei avaudu suoraan, kopioi linkki (myös viimeiset ==-merkit) ja liitä se selaimen uuteen välilehteen. Kirjoita uusi salasana ja paina "Tallenna".
Jos Epassin logo ei liiku, kuitti ei ole voimassa. Kuitti on voimassa 15 minuuttia maksun teosta.
Tilitämme Epassilla tehdyt maksut yrityksesi tilille automaattisesti neljästi kuussa.
Tilitys näkyy yrityksesi tilillä 2–3 arkipäivän kuluessa tilityspäivästä. Maksajana on Epassi Payments Oy. Minimitilitys on 50 e, ellei toisin ole sovittu. Mikäli summa jää alle 50 euron, se odottaa kertymistä kunnes ylittää 50 euron rajan ja siirtyy sitten tilitettäväksi. Vähennämme tilityksestä voimassa olevan palvelumaksun.
Huolehdithan, että Epassin verkkopalveluun kirjatut tilitiedot ovat ajan tasalla. Tilitietoja pääset tarkastelemaan kirjautumalla Epassi-palveluun yritystunnuksilla.
Palveluntarjoajana saat Epassiin aina kaksi käyttäjätunnusta ja kaksi salasanaa: toinen on tarkoitettu yritykselle eli palveluntarjoajalle, toinen toimipisteille. Koska Epassi tekee sopimuksen maksujen välittämisestä nimenomaan yrityksen, ei toimipisteiden kanssa, myös tunnuksia tarvitaan kaksi. Näin tunnukset eroavat toisistaan:
Molemmilla tunnuksilla voi veloittaa asiakkaalta liikunta-, kulttuuri ja hyvinvointietujen kertamaksuja.
Voit päivittää muuttuneet osoitetiedot, yhteystiedot ja tilinumerot suoraan verkkopalvelussamme, joten uutta sopimusta ei tarvita. Jos sen sijaan yrityksesi Y-tunnus muuttuu, sinun täytyy rekisteröityä palveluntarjoajaksi uudelleen.
Maksunapin käyttöönotto on yksinkertaista ja kannattavaa – useat palveluntarjoajat ovat moninkertaistaneet verkkomyyntinsä maksunapin myötä.
Tarjoamme yrityksellesi palvelu- ja rajapintakuvauksen, jonka perusteella pystytte lisäämään maksunapin palveluunne. Autamme verkkokaupan kehittäjiänne tarvittaessa maksunapin käyttöönotossa.
Jos sinulla on WooCommerce -verkkokauppa, voit aktivoida napin todella helposti ja nopeasti MarkUpin tarjoamalla valmiilla WooCommerce-lisäosalla - katso lisää tästä
Jos sinulla on muu verkkokauppa-alusta, ota meihin yhteyttä, niin toimitamme ohjeet napin aktivoimiseksi:
Jos et vielä löytänyt etsimääsi, löydät lisää vastauksia tukisivustollamme, jossa voit jättää myös tukipyynnön asiakaspalveluumme.
Ota maksuja vastaan kiinalaisturistien suosituimmilla maksutavoilla. Matkailija käyttää hänelle tuttua maksutapaa ja sinä saat palvelun meiltä Suomeksi.
Alipay on maailman suosituin mobiilimaksutapa: sillä on yli 520 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja se kattaa 70 % kiinalaisten mobiilimaksuista.
Alipay-maksujen vastaanottaminen Epassin välityksellä on helppoa ja turvallista. Matkailija käyttää tuttua Alipayn maksusovellusta kiinaksi ja kauppias taas Epassin palvelua suomeksi.
Epassi Alipay sopii kaiken kokoisille yrityksille pienistä kioskeista suuriin ravintoloihin tai elämyspalveluihin. Epassin Alipay-verkostossa on nyt jo tuhansia kauppiaita, ravintoloita, hotelleja ja matkailupalveluiden tuottajia.
WeChat on yli miljardin kiinalaisen käyttämä sovellus, jolla hoituu monta asiaa ystävien kanssa yhteydenpidosta maksamiseen.
Siinä missä Alipay on ensisijaisesti maksamisen sovellus, hoituu WeChatilla monta muutakin asiaa.
Juuri siksi WeChat Pay on myös kauppiaalle hyvä vaihtoehto: se on jokaisen kiinalaisen taskussa.
Siirto on Automatian kehittämä sovellus, jolla yksityiset henkilöt voivat siirtää rahaa käyttäen puhelinnumeroa.
Siirto sopii päivittäisiin ostoksiin ja suosittelemme Siirto-mobiilimaksun hyväksymistä esimerkiksi ravintoloille, kuntosaleille, golfkentille, kulttuuripalvelujen tarjoajille sekä vaateliikkeille.
Puhelin on aina mukana – silloinkin, kun lompakko ei ole.
Saat halutessasi kaikki Epassin mobiilimaksutavat (Alipay, WeChat Pay ja Siirto) käyttöösi helposti yhdellä kauppiassopimuksella.
Kysy lisää:
Eetu Klingberg, eetu.klingberg@epassi.com
Ota yhteyttä
Jätä viesti oheisella lomakkeella, niin olemme sinuun yhteydessä.
Jätä tukipyyntö
tai soita 0200 69000
ma-ke & pe 8.00-16.00 1,75 € + pvm (mvm)
to 8.00-14.00 1,75 € + pvm (mvm)
Puhelinpalvelumme on avoinna 24.6.-2.8.2024 arkisin klo 8-13.
Laskutus ma-pe 9.00-15.00