Skip to content
Käyttäjien vahva tunnistautuminen Epassi-Sovelluksessa

Tunnistaudu käyttääksesi OmaRahaa ja/tai Finnair Plus -pisteitä.

OmaRaha-palvelun ja/tai Finnair Plus -pisteiden käyttäminen Epassissa on mahdollista sen jälkeen, kun käyttäjä on tunnistautunut ja täyttänyt muutamia lisätietoja. Tunnistautumisen voi tehdä Epassi-sovelluksessa tai verkkopalvelussa, ja se tarvitsee tehdä vain kerran. 

Tunnistaudu ja täytä tietosi.

Tunnistautuminen tehdään Epassi-sovelluksessa tai verkkopalvelussamme. Epassi-sovellus ohjaa käyttäjän tunnistautumaan tarvittaessa. Verkkopalvelussamme tunnistautuminen onnistuu OmaRaha-ikonin "Lataa saldoa" -kohdan kautta.

 

Ensin käyttäjä tunnistautuu mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksillaan, jotta voimme varmistua tunnistautumisen olevan henkilökohtainen. Lopuksi pitää täyttää kaikki kysytyt tiedot, minkä jälkeen käyttäjä voi taas lisätä OmaRahaa sekä käyttää Finnair Plus -pisteitään.

Usein kysyttyä.

Tehdään Epassista yhdessä turvallisempi ja luotettavampi.

Epassi on maksupalveluntarjoaja, jonka liiketoimintaa ohjaavat samat lait ja säännökset kuin esimerkiksi pankkeja ja muita maksulaitoksia. EU:n rahanpesudirektiivin mukaan Epassilla tulee olla riittävät tiedot asiakkaidensa toiminnan laadusta ja laajuudesta, taloudellisesta asemasta sekä perusteista palveluiden käyttämiselle.

Tunnistautumalla Epassiin autat tekemään Epassista entistäkin turvallisemman ja luotettavamman kaikille sen käyttäjille. Säilytämme asiakkaidemme tuntemistietoja EU:n tietosuojalainsäädännön (GDPR:n) ja kaikkien muiden henkilötietolakien mukaisesti. 

Lue lisää Epassin toimintaa sääntelevistä EU:n rahanpesu- ja maksupalveludirektiiveistä:

Rahanpesun estäminen
PSD2

Mitä asiakkaan tunteminen tarkoittaa?
Mitä tietoja minulta kysytään kun tunnistaudun?
Mitä tunnistautumispalveluja Epassi käyttää?
Mitä tietoja Telia välittää minusta Epassille?
Mitä tapahtuu, jos en vastaa kysymyksiinne?
Saako Epassi pyytää näitä tietoja?
Mutta eihän Epassi ole pankki!
Pitääkö minun tunnistautua, jos käytän vain työnantajani minulle myöntämiä henkilöstöetuja?
Kuka näkee vastaukseni?
Mistä tiedän, etteivät antamani tiedot päädy vääriin käsiin?
Tiedoissani on virheitä, miten korjaan ne?
Miksi minun pitää vastata kysymyksiinne?
Mitä PEP tarkoittaa?
Pyytääkö vain Epassi asiakkaan tuntemiseen liittyviä tietoja?
Olen uusi asiakas, pitääkö minun vastata kysymyksiinne?