
Saavutettavuusseloste – sovellus.
SAAVUTETTAVUUSSELOSTE
Epassi Finland Oy pyrkii takaamaan sovelluksensa saavutettavuuden digitaalisista palveluista annetun lain (306/2019) mukaisesti.
Tämä saavutettavuusseloste koskee Epassin mobiilisovellusta.
Saavutettavuuden tila
Tämä sovellus täyttää digitaalisista palveluista annetun lain (306/2019) vaatimukset osittain. Alla on luettelo niistä kohdista, joilta osin vaatimukset eivät täyty tai saavutettavuusvaatimuksista on perustellusti poikettu.
Ei-saavutettava sisältö
Alla mainittu sisältö ei ole saavutettavaa seuraavista syistä:
Ei vastaa digitaalisten palvelujen tarjoamisesta annetun lain vaatimuksia (306/2019)
Seuraava sisältö ja/tai toiminnallisuus ei vielä täytä vaatimuksia:
- Joidenkin näkymien ja näkymän osien kieltä ei ole merkitty oikein. Tämän vuoksi ruudunlukijat saattavat lukea tekstiä väärän kielen mukaisella ääntämyksellä. Ongelma koskee palveluntarjoajan tai kauppiaan englanninkielisiä esittelytekstejä suomenkielisessä sovelluksessa, suomenkielistä vahvistuskoodisähköpostia, koko tunnistautumisprosessia sekä kuittien sisältöä. (WCAG 3.1.2)
- Sovellus ei salli vaakasuuntaista näytön asentoa. (WCAG 1.3.4)
Epassi kehittää jatkuvasti tuotteitaan ja palveluitaan, ja työskentelemme aktiivisesti saavutettavuuden parantamiseksi osana tuotekehitystä. Tätä saavutettavuusselostetta päivitetään sitä mukaa, kun edellä mainittuja saavutettavuuspuutteita korjataan.
Lainsäädännön soveltamisalan ulkopuolelle jäävä sisältö
Seuraava sisältö ja/tai toiminnallisuus ei ole saavutettavaa, koska se ei kuulu digitaalisten palvelujen tarjoamisesta annetun lain soveltamisalaan:
- Käyttöpaikkahaun sisäänrakennettu karttatoiminnallisuus. Kartan sisältö on saatavilla palvelun kautta muilla tavoin saavutettavassa muodossa.
Selosteen laatiminen
Tämä seloste on laadittu 26.6.2025
Seloste perustuu ulkopuolisen arvioijan tekemään arvioon siitä, täyttääkö sovellus digitaalisista palveluista annetun lain (306/2019) ja direktiivin (EU) 2016/2102 vaatimukset johon kansallinen laki perustuu.
Selostetta on viimeksi tarkistettu 22.9.2025.
Huomasitko puutteita saavutettavuudessa?
Pyrimme jatkuvasti parantamaan sovelluksen saavutettavuutta. Jos huomaat poikkeuksia saavutettavuusvaatimuksien noidattamisessa, joita ei ole kuvattu tällä sivulla, ilmoita niistä meille, niin teemme parhaamme korjataksemme ne.
Anna saavutettavuuspalautetta tämän verkkolomakkeen kautta . Saavutettavuuspalautteessasi antamiasi tietoja käsitellään Epassin tietosuojaselosteen mukaisesti.
Voit myös pyytää saavutettavassa muodossa olevaa tietoa sovelluksen sisällöstä palautekanavan kautta.
Epassi Finland Oy vastaa sovelluksen saavutettavuudesta ja palautteiden käsittelystä.
Valvontamenettely
Jos huomaat sovelluksessa puutteita sen saavutettavuudessa, anna ensin saavutettavuuspalautetta yllä mainitun palautekanavan kautta. Vastausaika voi olla 14 päivää.
Saavutettavuusvaatimusten toteutumista Suomessa valvoo Liikenne- ja viestintävirasto Traficom. Jos et ole tyytyväinen saavutettavuuspalautteesta saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta kahden viikon kuluessa, voit tehdä ilmoituksen Traficomille.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisten palvelujen saavutettavuuden valvontayksikkö
www.webaccessibility.fi
saavutettavuus@traficom.fi
vaihde 029 534 5000
Saavutettavuuspalautelomake.
Oheisella saavutettavuuspalautelomakkeella voit antaa palautetta Epassin saavutettavuusasioihin liittyen.