Kevyt ratkaisu alle 20 henkilöä työllistäville yrityksille.
Työnantaja lataa työntekijöille edun arvot verkkopankistaan tai maksaa laskun. Mahdollisesti käyttämättä jäänyt arvo palautuu työnantajalle uudelleen jaettavaksi seuraavalle kalenterivuodelle (hävikkiä ei synny, kuten prepaid-maksuvälineissä)
ePassin kustannukset muodostuvat palvelumaksusta, joka peritään ladatun edun arvosta seuraavasti:
Palvelumaksu on vähintään 9 €/etu/työntekijä/v. Lounasedussa ei ole minimimaksua.
Palvelu aktivoidaan 1-2 pankkipäivän kuluessa rekisteröitymisestä. Työntekijät voivat aloittaa palvelun käytön heti, kun aloitusmaksu on vastaanotettu onnistuneesti.
Paras ratkaisu yli 20 henkeä työllistävälle työnantajalle.
ePassin käyttöönotto ja työntekijöiden aktivointi onnistuvat muutamassa tunnissa. Asiakaspalvelumme on apuna kaikissa käyttöönoton vaiheissa.
Rekisteröi yrityksesi tiedot palveluun klikkaamalla "rekisteröidy". Älä vielä valitse etutyyppejä käytettäväksesi, täytä vain yrityksesi tiedot.
Kun rekisteröinti on tehty, olemme teihin pian yhteydessä ja varmistamme, että saatte ePassin edut halutulla tavalla käyttöönne.
Mikäli kaipaat apua rekisteröinnin aikana, voit aina olla meihin yhteydessä 0200 69 000
Muokataan yrityksenne tarpeisiin
Tarvitsetko yrityksellenne räätälöidyn paketin? Jätä meille tietosi, niin olemme pian yhteydessä.
Tärkein periaatteemme on, että työnantaja ei maksa turhia kuluja. Jos etusaldoja jää käyttämättä, ne vähennetään laskutuksessa. ePassin ylläpito on kevyttä eikä edellytä raskasta hallinnointia.
ePassista on tarjolla kaksi palvelupakettia: ePassi Go ja ePassi Plus.
ePassi Go alle 20 työntekijän yrityksille
ePassi Go on kevyt ratkaisu alle 20 henkilöä työllistäville yrityksille. Siihen ei sisälly Flex-etuja. Paketista veloitetaan palvelumaksu käyttöön ladattujen etujen arvon mukaan:
▪️ Lounas 1,5 %
▪️ Sportti- ja Kulttuuri 4 %
▪️ Hyvinvointi 4 %
▪️ Työmatka 3 %
Liikunta-, kulttuuri-, hyvinvointi- sekä työmatkaeduissa palvelumaksu on vähintään 9 e/etu/työntekijä/kalenterivuosi. Palvelumaksuihin lisätään arvonlisävero 24 %.
Voit jakaa etuja työntekijöille joko kerralla tai useammassa erässä vuoden mittaan.
ePassi Gon saat käyttöön heti rekisteröitymällä verkkopalvelussa ja lataamalla työntekijöillesi haluamasi määrän etuja. Voit maksaa heti verkkopankissa tai laskulla. Edut vapautuvat työntekijöidesi käyttöön, kun maksu on kirjautunut ePassin tilille. Ne ovat käytettävissä kalenterivuoden loppuun saakka. Käyttämättä jääneet etusaldot palautetaan yrityksenne käyttöön seuraavalle vuodelle, eli hävikkiä ei synny.
ePassi Plus yli 20 työntekijän yrityksille
ePassi Plus on monipuolinen ja joustava ratkaisu yli 20 henkilöä työllistävälle työnantajalle. ePassi Go -pakettiin verrattuna ePassi Plus tarjoaa mahdolisuuden yhdistää edut yhdeksi saldoksi sekä monipuolisemmat käyttötilastot ja raportit. Lisäksi ePassi Plus -yritykset voivat halutessaan yhdistää HR-järjestelmänsä ePassiin siten, että työntekijöiden tietoja ylläpidetään automatisoidusti.
Hinnoittelemme ePassi Plus -paketin yksilöllisesti yrityksesi tarpeiden pohjalta. Yleisin hinnoittelutapa perustuu palvelupalkkioon, joka veloitetaan käyttöön ladattujen etujen arvon mukaan. Käytöstä laskutamme useammassa erässä vuoden mittaan. Pääomaa ei siis tarvitse sitoa turhaan.
Ladatut etusaldot vapautuvat työntekijöiden käyttöön heti käyttöönoton jälkeen. Edut ovat pääsääntöisesti voimassa kalenterivuoden loppuun.
Jätä meille yhteystietosi niin olemme yhteydessä ja sovitaan tarkemmin ratkaisusta yrityksellenne.
Jos etu jaetaan alle 20 työntekijälle, suosittelemme nopeaa, ennakkoon maksettavaa ePassi Go -palvelua. Voit ottaa sen heti käyttöön ja ladata etusaldon työntekijöillesi verkkopalvelussamme.
Jos työntekijöitä on yli 20, suosittelemme ottamaan yhteyttä myyntipalveluumme, niin käymme läpi ePassin toimintaa ja räätälöimme yhdessä sopimuksen, joka parhaiten vastaa yrityksesi tarpeita.
Kun työntekijöiden tiedot on rekisteröity, aktivoimme edut sovittuna ajankohtana. Voit hallinnoida etuja helposti omilla sivuillasi, ja raporttimme antavat reaaliaikaista tietoa etujen käytöstä. Tarjoamme myös erilaisia viestintämateriaaleja tukemaan ePassin käyttöönottoa. Asiakaspalvelumme palvelee kaikissa käyttöönoton vaiheissa!
Liikunta-, kulttuuri- ja hyvinvointiedut tulee tarjota koko henkilöstölle samansuuruisina, jotta verovapauden ehdot täyttyvät.
Lounas- ja työmatkaedut voidaan jakaa työntekijäkohtaisesti tai erilaisiin ryhmiin.
Liikunta- ja kulttuurietua voi yhteensä antaa verovapaasti 400 euroon asti kalenterivuoden aikana.
Hyvinvointietua voi jakaa verovapaasti 500 euroon asti kalenterivuoden aikana.
Työmatkaetu on verovapaata 0-300 euron sekä 751 - 3400 euron osalta. Välissä oleva 301 - 750 euroa on verotettavaa tuloa työntekijän veroprosentin mukaisesti.
Lounasetua voidaan antaa joko tarkasti kunkin kuukauden työpäivien mukaan tai keskimääräisten työpäivien mukaan. Keskimääräinen työpäivien määrä on kuukausittain 21 päivää. Vuonna 2020 ravintoedun suuruus voi olla 6,80 – 10,70 euroa ateriaa kohden. Suurin osa työnantajista on valinnut tarjota lounasedun täysimääräisenä 10,70 euron enimmäisarvolla. Työnantaja maksaa summasta 25 % ja työntekijä maksaa itse 75 % joko ePassiin lataamallaan OmaRahalla tai palkkavähennyksenä.
Kyllä, voit halutessasi asettaa etuihin omavastuuosuuden. Koska ePassin kustannukset perustuvat etujen todelliseen käyttöön eli hävikkiä käyttämättömistä saldoista ei koidu, moni työnantaja päättää jättää omavastuuosuuden pois. Jos kuitenkin haluat ottaa omavastuun käyttöön, kirjaamme ePassiin kunkin edun omavastuuprosentin.
Omavastuun maksamisen voi hoitaa kahdella eri tavalla:
1) Omavastuuosuus pidätetään työntekijän palkasta. Tätä varten saat ePassin verkkopalvelusta tilastot etujen käytöstä työntekijöittäin.
2) Työntekijä maksaa omavastuuosuuden suoraan ePassin OmaRaha-saldolla. Kun työntekijä lataa sovellukseen OmaRahaa, hän saa henkilöstöedun käyttöönsä. Näin ollen sinun ei tarvitse huolehtia omavastuun pidättämisestä lainkaan.
Omavastuun maksaminen OmaRahalla on erityisen suosittua lounasedussa. Siinä työntekijän osuus on 75 % päivittäin myönnettävän edun arvosta, kuitenkin vähintään 6,80 e.
Autamme mielellämme mihin tahansa ePassiin liittyvissä kysymyksissä. Voit ottaa yhteyttä joko verkkopalvelussamme tai sähköpostitse (info@epassi.fi). Puhelimitse palvelemme numerossa 0200 69 000. Lue lisää täältä.
Turvallisuussyistä ainoastaan työnantaja voi tehdä muutoksia työntekijöiden puhelinnumeroihin. Muutoksen voi tehdä kirjautumalla ePassin verkkopalveluun yrityksen tunnuksilla.
Työntekijän tietoihin voidaan merkitä etukäteen työsuhteen päättymispäivä. Päättymispäivä on edun viimeinen käyttöpäivä, jonka jälkeen järjestelmämme katkaisee edun käyttöoikeuden ja poistaa henkilön yrityksen aktiivisista työntekijöistä automaattisesti.
ePassi säilyttää kaikkien työntekijöiden tiedot viisi vuotta kuluvan vuoden jälkeen verottajan ohjeiden mukaisesti. Jos työsuhde on jo päättynyt, voi työntekijän edun katkaista välittömästi klikkaamalla “Poista työntekijä” -linkkiä ePassin verkkopalvelussa. Edunsaajista poistetut työntekijät näkyvät edelleen käyttöraporteissa.
Voit itse päättää, saavatko uudet työntekijät edut koko vuoden osalta vai eivät. Jos työntekijä kirjataan ePassin järjestelmään ilman erillistä etujen aktivoimispäivää, laskee järjestelmä edun määrän automaattisesti suhteessa jäljellä oleviin kuukausiin. Esimerkiksi huhtikuussa lisätty työntekijä saa tällöin etua yhteensä yhdeksän kuukauden osalta. Jos työntekijää lisättäessä aktivointipäiväksi muutetaan 1. tammikuuta, henkilö saa edun koko vuodelta.
Voit itse päättää, suhteutetaanko osa-aikaisten työntekijöidesi edut työaikaan vai tarjotaanko heille samat edut kuin muille. Mikäli haluat suhteuttaa edut työaikaan, osa-aikaisten työntekijöiden tietoihin kirjataan työaikaa vastaava prosenttiluku (esim. 50 %), minkä jälkeen ePassi laskee työntekijän edun määrän oikeassa suhteessa. Osa-aikatoiminto ei ole ePassissa käytössä automaattisesti, joten jos haluat ottaa sen käyttöön, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Voit itse päättää, suhteutetaanko määräaikaisten työntekijöidesi edut työsuhteen pituuteen vai saavatko he käyttöönsä koko vuoden edut. Mikäli haluat suhteuttaa edut työsuhteen pituuteen, määräaikaisten työntekijöiden tietoihin kirjataan etujen aktivointi- ja keskeytyspäivämäärä, minkä jälkeen ePassi suhteuttaa edun annetulle ajalle. Jos määräaikaisuus jatkuu, keskeytyspäivämäärää voidaan muuttaa, jolloin järjestelmä lisää automaattisesti saldoa uuden päivämäärän mukaan.
Sinun tulee huolehtia, että työntekijöidesi tiedot ovat ajan tasalla: työpaikkaa vaihtaneet henkilöt on poistettu ja uudet työntekijät lisätty järjestelmään. Jos yritykselläsi on ePassi Plus -sopimus, järjestelmään kirjatut työntekijät saavat etunsa automaattisesti vuoden vaihduttua. Jos yritykselläsi sen sijaan on ePassi Go -sopimus, sinun tulee itse huolehtia uusien etusaldojen lataamisesta haluamassasi aikataulussa.
Kirjaudu sisään ePassin verkkopalveluun yrityksesi tunnuksilla ja valitse valikosta "Laskutus". Tämän jälkeen voit tarkastella laskuja eduittain.
Jätä tukipyyntö
tai soita 0200 69000
ma-to klo 8.30-16.30, pe 8.30-16.00 1,75 € + pvm (mvm)